Nekromanti Sex och rollspel ?!

Krille

Super Moderator
Sex på lajv (OT)

"Blir lite nyfiken nu faktiskt. Hur spelar man egentligen raggning, kärlek eller sex på lajven? Någon lajvare som vill/vågar svara? Det måste bli risk för missförstånd när någon börjar stöta på någon annan under ett lajv."

Normalt sett: all riktig sex är off. Man bör förutsätta att alla relationer och raggningar är spelade, och om man är osäket kan man alltid fråga efteråt. Svea rikes lag gäller i övrigt (dvs inget som helst tvång, ens från ens egen roll. Nej betyder nej, helt enkelt). Skulle det bli obehagligt har man alltid rätt att gå off och avbryta - det räknas helt enkelt som att avbryta på grund av skaderisk eller skada.

De som "har sex" i lajvet brukar i allmänhet gömma undan sig ett tag, prata off en stund, ruffsa till hår och få kläder i oordning för att sedan återvända in i lajvet.

Naturligtvis finns det undantag, men detta är de generella reglerna.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

jbergman

Veteran
Re: Royo, Vallejo och Sinkadus 16

Någon mer än jag som kommer ihåg omslaget på Sinkadus 16 förresten? Vill minnas att en och annan var lite upprörd över avsaknaden på kläder hos damen på bilden.
Jodå, men visst svarade väl Sinkadus på kritiken genom att påstå att det enda på vilket man kunde klaga angående omslaget var att hon hade _för mycket_ kläder på sig?

/Jakob

Rosen

Myrmidon
Re: Royo, Vallejo och Sinkadus 16

<I>Någon mer än jag som kommer ihåg omslaget på Sinkadus 16 förresten? Vill minnas att en och annan var lite upprörd över avsaknaden på kläder hos damen på bilden.</I>

(går iväg till Rollspelsmuseum och tittar efter...)
Var det då någon enda person som gnällde över omslaget på Sinkadus 17, och avsaknaden av kläder på mannen på <I>den</I> bilden?

--
Åke

G

Guest

Guest
Re: Ja, hur fasen funkar lajven egentligen???

För länga sedan då jag lajvade, så var det en del knullande.
Men det blev ju liksom offande ...He he

G

Guest

Guest
Re: Så var det med det !

"Jag tycker att spelet du beskrev ändå var ganska oseriöst på en viss nivå men inte för den delen dåligt. Om det funkade bra för er så kan jag ju inte påstå att spelledaren gjorde fel."

Hur då menar du ? Jag beskrev ju inte så värst mycket!

"Det här var nog fel plats att skriva detta medelande. Rollspelsforumet skulle nog passa bättre".

Men det står ju klart och tydligt (dvs om man kan nåt om ereb) att det är DoD ?

Slutligen, att skriva en generel standar för bärsärkar gång tycker jag värkar dumt.

shadow_UBBT

Warrior
Re: Så var det med det !

Ta det lugnt. Här är vi alla vänner tror jag. Ta inte i så du spricker.
Ett. Jag tyckte att du beskrev tillräckligt mycket.
Två. Jag antog att även om du spelade DoD så gällde diskutionen alla rollspel. Sex är inte bara en fråga i DoD och att påstå det är inte bara trångsynt utan även ganska korkat.
Tre. Generel standard påstår jag inte att jag gjorde för bärsärkargången. Jag påstod bara att jag inte kan se någon direkt sexuell lust i ett blodsraseri som bärsärkargång faktiskt är. Hur definierar du annars bärsärkargång?

Shadow -2001 (I am like a shadow. Silent, and deadly)

Rosen

Myrmidon
Bärsärk i bara särken

<I>Jag påstod bara att jag inte kan se någon direkt sexuell lust i ett blodsraseri som bärsärkargång faktiskt är. Hur definierar du annars bärsärkargång?</I>

Bara för att vara kärring mot strömmen - titta på soldater som tappar kontrollen och blir sjövilda i riktiga krig. Vad gör de när de kommer in i en by? Slaktar hejdlöst, bränner & plundrar, torterar... och våldtar. Största anledningen att det inte våldtas mer på själva slagfältet är nog att det är rätt ont om kvinnor där.

--
Åke

shadow_UBBT

Warrior
Re: Bärsärk i bara särken

Ja visst är det skoj att vara lite motfalls kärring.
Att soldater våldtar mycket i krig beror ju på att de anser att det är tillåtet och att de inte får se annat än män på kanske flera månader. Det brukar räcke med någon vecka för en del så blir de helt bindgalna. Men det finns en skillnad mellan att gå bersärkargångför att döda och att vara så otroligt sexuellt frustrerad att man kn***ar allt som rör sig. Om någon går in i en strid och blir galen och dödar allt han ser så blir han nog inte helt plötsligt jättekåt för att en kvinna travar förbi. han tänker ju bara på att döda. För att vara lite sjuk så måsste jag väll påstå att våldtäkt i krig inte är av raseri utan mer för skojs skull.

Shadow -2001 (I am like a shadow. Silent, and deadly)

tdh

Swordsman
Sex i DoD skulle jag iofs köra lite olika beroende på om det var i Ereb, Trudvang eller Chronopia, men det enda svenska fantasyspel där jag inte tycker att det alls passar in är Gemini; sex är helt enkelt för trevligt för den världen. (-:

*haha* Du får väl ta till lite mer pikanta och otrevliga typer av sex för att få in det i Gemini också. Kanske är alla sadomasochister måhända?

Tandvärken är över. Drakens Tand. Här: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/dt" target="_new">http://www.alfaweb.nu/dt</A>