Lupus Maximus;n345297 said:Jag väldigt sällan fått chansen, så jag kan inte säga att jag är bra på det. Men jag vill ha med det.
Jag vet inte om det fortfarande är så, men i alla fall förr brukade de flesta verkar dock vilja spela rollpersoner utan familj, vänner, eller kärleksintressen. Detta på grund av antalet spelledare som antingen skall "motivera" dem genom att kidnappa eller mörda de som rollpersonen tycker är viktiga; eller att de skall hugga rollpersonen i ryggen.
Min nuvarande rollperson i D&D5 är skapad just för att ha ett romantiskt intresse, men han har inte hunnit träffa henne i själva rollspelandet (en barndomskamrat som han inte sett på tio år och försöker hitta).
Björn den gode;n345293 said:Bra. Fast egentligen tycker jag nog den mer intressanta diskussionen är vad som gör det bra, vilka spel som stödjer det på ett bra sätt och vad en ska tänka på, men det blir nog lite off-topic i den här tråden.
wilper;n345288 said:Dåligt.
Nja, jag tycker det går att ha med en hel del sex utan att det blir "porrfilm". Ungefär som att jag inte skulle ha problem med att se en HBO eller Showtime serie med polare, även om jag inte skulle se porrfilm med dem.anth;n345302 said:VIKTIGAST: att man lägger sig på en nivå som alla vid bordet är bekväma med.
En grov liknelse:
Romans = kärleksfilm
Sex = porrfilm