Nekromanti SEX-regler

The_Gorger

Hero
Jag frågade för ett tag sedan om sexregler till eon. Jag híttade Hattens sida om detta. Tack Hatten! Nästan all cred åt honom.

Jag vet att jag inte stavar bäst i hela världen osv, men det finns gränser. Varenda substantiv var skrivet med inledande versal, allt som kunde särskrivas var särskrivet, stavfelen var omätliga + att formuleringarna krävde en krypteringsexpert för att förstås. Jag gillade inte att t8 t4 t2 t3 t12 skulle användas utan bara eons t100 t10 och t6. Så jag ändrade en del. Regler för vad som hände när en minotaur hade sex med en kentaur och andra, i eon irrelevanta, regler tog jag helt sonika bort. Mkt är dessutom omformulerat.
Mycket nöje!

PS Jag bara längtar att spela en RP vars mamma fummlat med magi och supit en del under graviditetenDS

Krille

Super Moderator
"Jag vet att jag inte stavar bäst i hela världen osv, men det finns gränser. Varenda substantiv var skrivet med inledande versal, allt som kunde särskrivas var särskrivet, stavfelen var omätliga + att formuleringarna krävde en krypteringsexpert för att förstås."

Det är hårt att vara dyslektiker, eller hur?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Även om en dyslektiker skrivit det finns det liksom ingen anledning att inte korra det, om man vill ha regler som är lätta att använda utan att man ska behöva tänka till, "vad menade han med det här". Eftersom det rör sig om en översättning från "The guide of unlawful carnal knowledge" till D&D krävs det ju också viss bearbetning till Eon, något som vad jag förstått inte hade gjorts riktigt ordentligt i orginalet. jag kan dock inte begripa varför han tog bort kentaurer och minotaurer, de finns ju också i Eon (och åtminstone kentaurernas intimare delar var ju föremål för debatt på Gondica-forumet).

Hanoi

Veteran
SEX-regler!?

behövs just sex-regler till eon? trodde det fanns speciella forum för er att uttrycka er sexuella läggning (fantasyporr). :gremfrown:
regler om tidelag, finns det med eller?? :gremshocked:

för övrigt finns ju befruktningsregler i 'Riddaren', även där lite för detaljerade i min smak.

Krille

Super Moderator
"Även om en dyslektiker skrivit det finns det liksom ingen anledning att inte korra det"

Medhålles. Men man kan åtminstone låta bli att dissa dyslektikern ifråga, även om man korrar.

Mask_UBBT

Hero
"Men man kan åtminstone låta bli att dissa dyslektikern ifråga, även om man korrar. "

Tvivlar starkt på att någon var ute efter att "dissa" någon. Och jag är ganksa övertygad att folk vet att man har lika mycket kontroll över det faktum att man har dyslexi som det faktum att man är blond eller brunögd...

/Mask - fattar inte vad fan ha gör uppe... :gremtongue:

Pendragon

Swashbuckler
Re: SEX-regler!?

behövs just sex-regler till eon? trodde det fanns speciella forum för er att uttrycka er sexuella läggning (fantasyporr).
regler om tidelag, finns det med eller??
Behövs? Nej. Jag trodde det stog klart för alla och envar att de var mest avsedda som ett skämt, en ploj helt enkelt. Inte för att jag inte kan tänka mig seriösa situationer där de faktiskt kan komma till användning.

för övrigt finns ju befruktningsregler i 'Riddaren', även där lite för detaljerade i min smak.
Hemskt var vi var pryda här då! Du blir väl inte förnärmad om jag spontant utbrister: SNOPP!!! :gremwink:

Usch vad jag är infantil... :gremtongue:

Duddmannen

Hero
Men... (NC-17)

Här fanns ju bara simpla regler för vanlig, hetero-sex. :gremfrown:

Detta kräver modifiering för att passa oss med ett mindre nogräknat urval av partner.
:gremwink:

/Duddmannen

"Asian Babes? Hördu, det är bara fruntimmer i den här va? Nej tacka vet jag gay-hörnan. Där ska du få se på ett par REJÄLA spadskaft! Ja jävlar!"
- Kapten Klänning, NileCity 105.6

Allannah

Veteran
Men killar!

Men va f-n, är det en fem-åring som gjort dom här reglerna eller? En studie i biologi, psykologi, kvinnohistoria och lite annat skulle vara på plats.

-Sorry killar, så här går inte en graviditet till. Vågar jag dessutom påpeka att det är individuellt.

Allannah

Veteran

Nej, det gör det inte! Det är väl bara att hitta på i så fall! Det beror ju på varför man har sex juh! VILL man ha barn, slå mot tur. SL får väl vara lite kreativ själv!
...eller?

Krille

Super Moderator
Re: Men killar!

Se reglerna som ett skämt. Att det finns folk som inte inser att de är skrivna som ett skämt är ju i sig inget nytt - folk har ju fortfarande inte fattat att kraggbarbarerna är ett skämt eller att thism är en travesti.

Alternativet är att anta att reglerna är skrivna på allvar, och den tanken vill jag inte ens tänka.

Nightowl

Champion

Jag skulle som representant för den icke-befruktande delen av svenska folket påpeka att det mycket väl går att uttrycka sin "sexuella läggning" i rollspel utan att det blir porr.

Tack.

(Dessutom skulle jag uppenbarligen, om Duddmannen har rätt, inte kunna uttrycka min sexuella läggning som porr ens med supplementet.)

Erik, pestigt PK

Duddmannen

Hero
Min världsbild rasar!

Vad är det som händer?! Är kraggbarbarerna bara på skoj? Nej nu rasar hela min värld samman och blir till intet. Får man göra så här?! Bara gå runt och hitta på saker hur som helst? Rena rama Fantasyer! :gremlaugh:

/Duddmannen

carmon

Veteran
Re: Min världsbild rasar!

Du inser väl att om kraggerna finns i din världsbild så är det så. Spelar väl ingen roll om de var menade att vara ett skämt?
De är ändå spelbara, man kan ha rätt kul med dessa för övrigt :gremcool:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Innehöll det regler för SM också? + i intryck om man bär nitläderrustning? Modifierade piskor som ger lite mindre skada? Ridstövlar? Läderhuvor? *hahaha*

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

"(Dessutom skulle jag uppenbarligen, om Duddmannen har rätt, inte kunna uttrycka min sexuella läggning som porr ens med supplementet.)"

I den ursprungliga D&D-versionen fanns i alla fall en hel del skrivet om homosexualitet i rollspel och i historien.

King Kromm

Hero
Re: Men killar!

ok då, men jag VILL verkligen inte veta att nån tror att verkligheten ser ut så här!
Vadå tror ?? Nu fattar jag noll... :gremgrin:

(Vet inte varför, men det bästa ordet för dessa reglerna är nog... tja... fula??)