Nekromanti SEX-regler

Doda

Veteran
Re: SEX-regler!?

Jag har använt dom :gremwink:
Dock mest för att spelarna väldigt gärna ville använda dom, men ändå...

zuntona

Swordsman
Re: Men killar!

Dålig vokabulär. Vad i hela ******* är travesti för ord? Kan någon mer kultiverad vara vänlig och förklara.

Hanoi

Veteran

Se reglerna som ett skämt. Att det finns folk som inte inser att de är skrivna som ett skämt är ju i sig inget nytt - folk har ju fortfarande inte fattat att kraggbarbarerna är ett skämt eller att thism är en travesti.
kragg- och thismbarbarerna förstår jag är ett skämt, eller vad ni nu vill kalla det, travestier (för övrigt förstår jag inte riktigt er inställning till ert rollspel, så fort nån säger "de där conan-killarna, vad e de för skit" säger ni bara "de va ju en parodi, fatta'ru inte de ella!?", eller om man påpekar att nomadfolken i asharien typ e de värsta som nånsin skapats, säger ni väl att de e ett skämt. eller om man skulle drista sig till att säga att de där jefla arab-rippoffsen e ena fula typer, säger ni väl typ: "det var ju ett skämt dumhuve!), men hur ska jag kunna fatta att sex-reglerna var ett skämt?? det är första gången jag nånsin hört att det fanns några liknande regler! jag vet inte, men att sitta och bygga upp ett väldans komplicerat (?) regelsystem över hur man har sex, så att det bästa sätt ska likna 'the real stuff', låter lite som en syssla för någon som inte riktigt lämnat puberteten, eller ens mellanstadiet... nu förstår jag att ni kommer försvara er rätt att skriva knullregler till rollspel på ett mycket indignerat sätt, men tänk på att jag inte i första hand vill antagonisera, utan snarare förstå hur en vuxen man kan finna detta så fruktansvärt kul (jag e inte vuxen själv än, så de e kanske något jag lär mig, att det faktiskt e roligare att rollspela sex, än att ha det på riktigt... ?)

jag förstår om detta e en känslig fråga för er, men snälla, banna mig inte...

Eleas

Hero
"Parodi" (NT)

Då "NT" innebär "no text" (fast det är en förkortning), är denna text en paradox som kommer att slita sönder verkligheten. Tack för er tid.

/Björn

LeJonklev

Swordsman

Nu har jag inte läst dem men att sex-reglerna är ett skämt kanske är rätt tydligt då de väl egentligen inte är placerade i ett seriöst sammanhang.

Att dra hit kraggbarbarer och Thism som ett liknande exempel förstår jag inte. Det finns ju egentligen ingen anledning att anta att dessa saker är skrivna som ett skämt då de är placerade i ett synnerligen seriöst sammanhang (eon - vilket åtminstone de som skapat det vill få att framstå som seriöst skrivet). Att i ett sådant sammanhang lägga in aktivt oseriösa element verkar underligt. Antingen så gör man det synnerligen övertydligt så att alla kan skratta åt det eller så gör man det så pass subtilt och placerar in det mycket väl i resten av det seriös sammanhanget så att endast insatta förstår det och det på det sätt blir ett internt skämt. Att göra det subtilt och sedan förvänta sig att alla förstår tycks mig underligt.

Dessutom, om den som skrev det menade det som sak, och de som använder det använder det på ett annat sätt, vem har då rätt? Den som skrev det eller de som tolkar det?

/Johan

Krille

Super Moderator

"Att dra hit kraggbarbarer och Thism som ett liknande exempel förstår jag inte. Det finns ju egentligen ingen anledning att anta att dessa saker är skrivna som ett skämt då de är placerade i ett synnerligen seriöst sammanhang (eon - vilket åtminstone de som skapat det vill få att framstå som seriöst skrivet). Att i ett sådant sammanhang lägga in aktivt oseriösa element verkar underligt."

Det beror förstås på vad man menar med "seriöst". Menar man "totalt humorbefriat", nä, då är Eon verkligen inte seriöst. Men det är ju inte den enda definitionen på "seriöst" som bekant. Eller du kanske anser att Gullivers Resor och Moment 22 är två av historiens mest oseriösa böcker?

LeJonklev

Swordsman

Nej, med seriöst menas inte totalt muorbefriat. Hur du fick den informationen ur det jag skrev vet jag inte.

Vad jag menade var att om man lägger in subtila oseriösa element och sedan förväntar sig att alla (eller de flesta) ska förstår dem så borde man kanske ta sig en funderare.

/Johan

Pendragon

Swashbuckler

Öh hörru... *knackar på axeln*

Hade du nu varit lite uppmärksam så hade du vetat att det är varken Krille, Neogames eller ens någon frilansare som har knåpat ihop de här reglerna, utan de är tagna från ett AD&D supplement och översatt och anpassat till Eon av Hatten.

Så gnäll i rätt riktning om du tvunget ska hänga läpp.

The_Gorger

Hero
Nu vill inte jag att folk ska bli arga för att jag dissar dig, men det var ett dåligt exempel. Man kan ju färga håret och ha färgade linser. Jag förstog vad du menade. Och, ja jag vet att dyslexi är lika obotbart som ... som ... något som inte går att bota.

The_Gorger

Hero
Vad är tacken?

:gremmad:Här har man ansträngt sig och hittat lite roliga regler som man korrigerat. Vad är tacken? Alla blir arga, antingen för att jag klagade på en texts oläsbarhet eller för något annat. NEJ, det är inte gravallvarligt, och nej det stämmer förmodligen inte exakt med verkligheten, men det var inte mitt mål. Måste man skriva allt man inte menar varje gång man öppnar sin mun?(eller låter fingrarna flyga över tangenbordet då) Tack för inget förresten.

:gremmad:

Ymir

Liten kantbaron
Kärlek och sexualitet är i mitt tycke synnerligen underskattade element i rollspel, och det är mycket intressanta saker att spela på, om man frågar mig. Hattens sexregler, emellertid, har aldrig fallit mig i smaken. Hatten har för övrigt inte med Neogames att göra och sexreglerna är knappast seriöst menade, vilket några tycks ha fått för sig. Trots detta är det ett under hur de kan ge upphov till en sådan här total nonsenstråd, och därför börjar jag nog överväga en låsning. Hav överseende.

- Ymir, tycker den här tråden har flippat ut ganska rejält