Nekromanti Sexrollspel?

Skuggvarg

Hero
Re: Baaah, det tror jag inte på! (OT)

Om du inte kommer ihåg vad du gjorde kvällen innan, hur kan du då veta att du inte var så full? Själv föredrar jag att vara salongsberusad, dvs vara rolig, men ha kontroll över sig själv, vad man gör och vad man säger...tyvärr brukar jag missa det tillståndet, då jag först häver i mig sprit, och inget händer, sen häver jag i mig ännu mer, varpå kroppen liksom hoppar över salongsberusningen och går direkt in på den mer otrevliga delen av berusningen.

/Skuggvarg - insåg just varför han dricker så sällan...insåg också att det är just pga att han dricker så sällan som han reagerar så mysko på sprit

Troberg

Sinister eater
Re: Baaah, det tror jag inte på! (OT)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Om du inte kommer ihåg vad du gjorde kvällen innan, hur kan du då veta att du inte var så full?

<hr></blockquote>

Det var någon annan som minnesluckade, inte jag.

Lambi

Swordsman
Re: Förlänger livet, jag tänkte leva lääänge

Ett gott skratt är den bästa medicinen, såtillvida man inte är diabetiker, då är det insulin vi rekommenderar.

<hr></blockquote>

/I manegen med Glen Killing (Styv Killing?)/images/icons/grin.gif

Skuggvarg

Hero
Re: Förlänger livet, jag tänkte leva lääänge

Eller som jag brukar säga:

"Ett gott skratt förlänger livet, om det inte går till överdrift och du dör av skratt."

/Skrattvarg

Mask_UBBT

Hero
"Jag är (oftast) ganska försiktig med sprit, dessutom tillhör jag de rollspelarna som har fast förhållande."

Smart människa, på bägge punkter! Jag har precis lyckats ta mej ut ur en semi-alkoholisthärva som vart ganska krävande på i princip allting...
Tjejer... Ja, de som h'änger på rollspelsmakarforumet vet att jag emellanåt skyller mina utbrott på "kärringproblem", och på sitsonde har jag tagit slutsatsen att kvinnor inte var skapade för människor som jag...

...jag kan helt enkelt inte stå ut med flickvänner...

/Mask- inte bög

Rosen

Myrmidon
Bara för det...

"Neeej, vi skulle inte vilja se kvinnliga minotaurer".

...så lägger jag upp det här lilla klottret. (Obs, nakenvarning.)
Den andra tjejen är en triton, och såna är generellt rätt klent utrustade i sammanhanget...

--
Åke

Skuggvarg

Hero
"på sitsonde har jag tagit slutsatsen att kvinnor inte var skapade för människor som jag..."

*Skuggvarg undervisar:*

"På sistone har jag dragit slutsatsen"

/images/icons/clever.gif

Nåja, det finns faktiskt rollspelande tjejer, som tur är (min animégalne och tillika rollspelande kompis, hittade en flicka som var precis lika galen som han...lucky bastard)
Sen finns det gott om tjejer som visserligen inte själva vill spela rollspel, men som accepterar ens hobbies ändå (som min flicka).
Hoppet är alltså inte ute.

Vad gäller sprit...tja, vi svenskar är ju lite stela av oss, och om det behövs sprit för att vi ska kunna släppa loss och bli lite roligare, så är det ju tragiskt, men det är tyvärr så verkligheten oftast ser ut, och om det funkar, så är det väl okej...men oftast förlorar man bara anseende, respekt, hjärnceller, tid, energi, och inte minst pengar på sprit. När man kommit till den insikten, är det då konstigt om man inte vill dricka? Men jag säger inte nej till en god öl/drink...eller två...eller tre.

/Spritvarg

Skuggvarg

Hero
Re: Bara för det...

Vad hände med teorin om att kvinnliga minotaurer skulle ha juver? Fast det är klart...de har ju mänsklig kropp och tjurhuvud, så det var väl fel då...

/Skuggvarg

Krille

Super Moderator

"...så lägger jag upp det här lilla klottret. (Obs, nakenvarning.)"

Umm... tja, följande replik torde väl vara rätt given:

<table bgcolor="white"><tr><td>
</td></tr></table>

Rosen

Myrmidon
för att det ska funka i spelgruppen så får man nog hantera det med samma typ av insinuationer som en genomsnittslig hollywoodfilm, når man porrfilmsstadiet blir det nog bara löjligt.

Eller bisarrt. Vi testade en gång för mååånga år sen att sätta ihop ett barbarfantasy-spel som uttryckligen skulle vara fullständigt hämningslöst i fråga om våld och sex.
Våldsscenerna funkade rätt bra - när man väl har nått Peter Jackson-nivå är det inga svårigheter att ligga kvar där - men sex har liksom inte samma dramaturgiska udd, så sexscener blev väldigt fort enahanda om man inte hittade på nånting... nytt. Och åtminstone vi kunde inte komma upp med nya varianter särskilt länge innan det blev påtagligt sjukt, så vi pensionerade hela idén efter några få sessioner.

--
Åke

Rosen

Myrmidon

de har ju mänsklig kropp och tjurhuvud, så det var väl fel då...

Precis - klövar må vara, men nånstans får man dra gränsen. (-:
En sak som Target aldrig nämnde i Monsterboken, på tal om det: Har kvinnliga ulvingar bröst eller spenar?

--
Åke

Mask_UBBT

Hero
"Nåja, det finns faktiskt rollspelande tjejer,"

Aldrig träffat nån.../images/icons/crazy.gif
Morsan, då...

Jao, Rollspel är i mina ögon faktikst bara en hobby, och jag har aldrig sett det som ett kriterie eller på annat sätt viktigt vad gäller några förhållanden...

"Hoppet är alltså inte ute."

Problemet är ju inte att de inte tål mej(vanligtvis), jag kan inte stå ut med de flesta tjejerna...

...undantag finns, men det gäller att hitta dom...

"När man kommit till den insikten, är det då konstigt om man inte vill dricka?"

Inte alls... numera unnar jag mej öl, och kanske någonting annat vid speciella tillfällen, men tidigare har det varit riktigt utom kontroll... Droger och alkohol kan verkligen fukka upp livet för en, det fick jag erfara alltför tidigt(Ricky Lake-tidigt, alltså), tyvärr...

Jag är dock ganska stolt över hur bra jag klarat mej ur det, jag är nog bara nere på två beroenden numera(tobak och koffein)....

Troberg

Sinister eater
Re: Förmodligen inte [NT]

Äh, låt oss hållas ett tag. Det kan väl vara kul med ett ämne där folk kan flippa ur lite utan att man behöver fastna i en jihad om friform/regler, levels/levelfritt eller någon av de andra frågorna som brukar skapa långa trådar?

Mask_UBBT

Hero
Äh, det där e ju inget!(OT)

"Underligt nog så har min mest lyckade raggningsreplik varit något på temat "Fan vad jag är full". Världen är underlig...
"

Tävla mot det här du:
"Dina bröst e större än mina!"
"Öhhh... E re du som spytt på mitt knä?"
"Jag har precis ätit lite gräs, vill du smaka?"

Alla tre är beprövade, kanske nåååågot berusat, men ändå beprövade.../images/icons/wink.gif

Troberg

Sinister eater
Re: Äh, det där e ju inget!(OT)

"Underligt nog så har min mest lyckade raggningsreplik varit något på temat "Fan vad jag är full". Världen är underlig...
"

Tävla mot det här du:
"Dina bröst e större än mina!"
"Öhhh... E re du som spytt på mitt knä?"
"Jag har precis ätit lite gräs, vill du smaka?"

Alla tre är beprövade, kanske nåååågot berusat, men ändå beprövade...

<hr></blockquote>

Misstänker att alkohol är nödvändigt för människosläktets överlevnad. Ni vet väl att det var därför dinosaurerna dog ut. De hade ingen sprit så de såg hur stora och fula de var och tappade helt enkelt lusten att fortplanta sig. Så är det!

Balderk

Swashbuckler
Hehe..trevlig tråd/images/icons/grin.gif

Okej... jag har ett spel här! visserligen väldigt oseriöst, men det är ju hela den här trtåden, så va faan!/images/icons/devil.gif/images/icons/grin.gif

/Jonas, HöHö/images/icons/smile.gif