pappa;n68646 said:
En homosexuell spelare ska kunna spela en homosexuell karaktär utan att behöva möta samma hinder, fördomar och ifrågasättande i spelvärlden som i sin verkliga vardag. Det kan vara rätt befriande att spela i en värld där en skitsak som vem och vad man tänder på inte spelar så himla stor roll, utan karaktärens andra kvaliteter står i fokus istället.
Ja, det kan det vara. Jag har all respekt för den synen på saken. På den andra sidan tycker jag att det är enormt tillfreställande att kunna placera mig och mina medspelare i kraftfulla situationer, situationer som man sällan hamnar i ute i verkligheten, där de kan
göra någonting åt en situation där en person behandlas fel. Det är häftigt, det blir storslaget och episkt. Man
känner saker, vare sig man agerat eller om man varit tvungen att inte agera av någon anledning.
Men summa summarum, blir inte detta från fall till fall? Om ingen i spelgruppen har problem med att ett beteende finns i spelvärlden så är det väl bara och köra och om man har en situation där någon ser att det ligger i vägen för dennes kul så ser man till att ändra på det?