Nekromanti SF/Fantasykultur

Azagthoth

Myrmidon
Re: Gratulerar

...andra saker man kan ta reda på att ditt intresse för metal-musik och då kanske främst Morbid Angel (rätta mig om jag har fel).

Nåja, lite kan man nog få fram. Fast jag är inte främst intresserad av Morbid Angel, när jag skulle välja ett "nick" på IRC första gången jag körde igång mIRC så var det Morbid Angels "Altars of madness" som spelades i stereon, så "Azagthoth" fick det bli. Det har hängt kvar sedan dess (det var så många år sedan så jag inte minns när...).

Men det är sant, jag är intresserad av rockande musik, däribland Morbid Angel. Bör dock poängtera att favoriterna är Dark Tranquillity, Therion och Dream Theater (beroende på humör), så informationen kanske är en aning kryptisk...

/Azagthoth

seinet

Swashbuckler
Re: Bosse Spjut

Nja det mest revolotionerande vore ju att Brittney sysslade med rollspel, vad tror du moralkärringarna i AFS (Amerikas Förenta Stater) skulle säga då?

/Seinet Wintermute - Hade fel angående Azzes favvomusik, men lyckades träffa rätt på musikstilen. /images/icons/smile.gif

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer).</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

seinet

Swashbuckler

Det blir lätt att man fastnar vid samma nick/alias. Fast jag själv började kalla mid Deathlace och sedan bytte till Diabolo Rex och nu "heter" man Seinet Wintermute (Wintermute är bara två, tre veckor gammalt).

Tror aldrig jag hört Dark Tranquility, Therion eller Dream Theater, vad är det för typ av metal? Lyssnar själv mest på Maiden och Priest, har på senare tid skaffat hem två Blind Guardian, en Nightwish, en Morifade, en Malmsteen och en Apocalyptica, men skall senare skaffa lite till.

/Seinet Wintermute - Rock hard! Ride free!

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer).</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Azagthoth

Myrmidon

Tror aldrig jag hört Dark Tranquility, Therion eller Dream Theater, vad är det för typ av metal?

Dark Tranquillity är melodisk dödsmetall från Göteborg, som utvecklats väldigt mycket de senaste åren. Man bör inte döma ut dem bara för att man inte gillar dödsmetall i vanliga fall, de är värda en chans. Senaste alstret heter "Haven", men jag rekommenderar alla skivorna faktiskt.

Therion är också det ett svenskt band, som kör hårdrockoperaklassiskt, typ. Förutom att musiken är briljant så är det värt pengarna bara för att det är väldigt bra musik att ha i bakgrunden när man spelar fantasykampanjer. Senaste skivan heter "Deggial", men även "Vovin" och "Theli" är mycket bra.

Dream Theater skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om, men det finns det inte tid för. Går väl under benämningen "proggmetall", hur som helst så är det ett amerikanskt band med musiker som har ruskig koll på vad de sysslar med. Deras senaste skiva, "Scenes from a memory", är inte bara årets album 1999 utan också 1900-talets bästa skiva (IMHO). Skulle jag bara få äga en skiva så skulle jag äga den. Men jag rekommenderar allt de gjort.

Som administratör och moderator borde jag verkligen inte skriva sådana här inlägg som inte hör hemma här, men nu när det gäller ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat så kunde jag inte låta bli.

/Azagthoth