satt och klurade lite. tycker de flesta här inne att fantasy och SF har ett egenvärde som underhållning, kulturell klass eller något i den stilen. blir en bra bok bättre genom att vara fantasy? kan ett tomt manus räddas av lite rymdmonster. fråga er själva vilken bok ni tycker bäst om (dum och dålig formulering, lika illa som om jag bad er att nämna er favorit-låt...) nej, ta istället och rabbla fem sex böcker ni tycker är bra. är de flesta av dem fantasy eller sf så kan man fråga sig om ni nog inte anser att sf och f har ett egenvärde. något som jag absolut inte tycker. som exempel. skulle sagan om ringen vara lika bra om tolkien valde ett krig som scen istället för en tomteskog? sådärja. sätt igång och käfta emot mig nu.
och så dagens boktips. jag såg för ett tag sedan någon som frågade efter fantasy i nobelklass. jag kan tipsa om en SF bok i nobel-klass: aniara av harry martinsson, som har fått nobelpriset i litteratur.
och så dagens boktips. jag såg för ett tag sedan någon som frågade efter fantasy i nobelklass. jag kan tipsa om en SF bok i nobel-klass: aniara av harry martinsson, som har fått nobelpriset i litteratur.