Nekromanti sf rollspel

han göte

Warrior
tjena är på jakt efter ett bra sience fiction rollspel, typ inspererat av starwars och star treck, med bra regler för bygga och modifiera vapen och rymdskepp, någon som har något bra tips?

G

Guest

Guest
typ inspererat av starwars och star treck

Kanske inte riktigt just det, men vänta några månader så kan du lägga vantarna på Coriolis. Det kommer bli sååå bra... :gremlaugh:

För övrigt borde detta tas på Sci-Fi foru.... Äsch, det var inget...

Dimfrost

Special Circumstances
Det finns ett par Star Wars-rollspel: ett från West End Games baserat på D6-systemet som är ur tryck sedan länge, och ett nytt från WotC med d20-regler, kallad Saga Edition, som finns i tryck nu. Jag tror inget av dem har särskilt stort fokus på att bygga rymdskepp och så, dock. Det vet jag inget spel som har. Gurps Space har säkert i och för sig detaljerade regler för det mesta. :gremgrin:

/Dimfrost

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag skulle rekomendera något av Travellerspelen. Just D20traveller ger jag personligen inte mycket för, men om man gillar D20 så...

Annars har jag mest erfarenhet av Megatraveller (som är rätt gammalt men fortfarande lätt att få tag på begagnat). Där finns det stora möjligheter att säta ihop egna skepp i alla fall.

Har hört att det är ett nytt traveller på gång också...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det där är alltså den nya versionen som jag pratade om ja. Det stod visst att den skulle baseras på "classic traveller" vilke tär det allra första. Det har jag inga större erfarenheter av är jag rädd.

Jag har däremot spelat en hel del megatraveller och den versionen kan jag, som sagt, varmt rekomendera att titta på.

Storuggla

Champion
Sen menar Marc Miller att han ska släppa Traveller 5 nu i vinter. Eller i samband med Mongoose Traveller. Han lovar den här gången, fem fingrar upp till gud helige! Cross his heart and swear to die, typ.

Storuggla, och det kommer antingen suga eller rocka

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det är klart...

...om du orkar vänta i ett år eller två kommer du säkert att kunna införskaffa "Mörka Drömmar" som till stora delar kommer att vara exakt det du frågar efter:

Star Wars och Star Trek inspirerat med (för hoppningsvis) bra regler för att bygga och modifiera vapen samt rymdskepp =)

Det är klart... det kanske är lite väl lång tid att vänta :p

shadow_UBBT

Warrior
Jag föreslår alltid Fading Suns när någon frågar efter ett sci-fi rollspel. Kanske inte särskillt mycket inriktning på att bygga vapen och rymdskepp men sånt går ju att house-rula.

Johan K

Gammal & dryg
GURPS trro jag bestämmt har nån SF-modul till sig. Överlag så gillar jag just gurps, dock har jag inte läst i sf-modulen. Så jag kan invarken säga bu eller bä om denna bok.

Troberg

Sinister eater
[citat]GURPS trro jag bestämmt har nån SF-modul till sig.[/citat]

Drösvis. Space, Humanx, Traveller, Terradyne, Mars för att nämna några.