"hade mänskligheten 10 000 värdar"
Jag har alltid trott att det var symbioterna som var parasiter
>
Du har fel om en del saker, tillåt mig att rätta dig (om du kan ha överseende med min petighet)
1. Människorna började uppvisa psykiska förmågor långt innan Andra Republiken
2. Siffran 10 000 världar låter lite väl tiltagen. Det enda jag läst är "a thousand worlds".
3. Tja, det var väl inte direkt teknologin utan snarare "Människans synd" som fått solarna att slockna. Teknologin var inte det värsta, det var det moraliska förfallet och liberalismen under Andra Republiken.
4. De flesta ur allmogen lever under Tech lvl 3, inte 2.
5. Tech lvl 8 är sen Andra Republik, och vissa teknologiska under lever kvar från denna tid, främst på Criticorum och Leagueheim.
6. Vau har EN ENDA gång krigat mot människorna, det var när de rensade Apshai.
7. Diasporan var ca 3000-3500, inte då spelet utspelas.
Dessutom glömde du bort symbioterna, som antagligen är vad den som ställde frågan är mest nyfiken över, om han vill ha Alien/Starship Troopers -liknande.
Symbioterna var ursprungligen en förening mellan en uråldrig parasitras och människor med mentala krafter. De är numera en egen ras, efter "allt är organiskt"-principen. Kejsardömet ligger i låst ställningskrig emot dem vid planeten Stigmata.
Observera dessutom att de Kända Världarna nu är ca 50 till antalet, och att de på feodalvis styrs utav en Kejsare vid namn Alexius Hawkwood.
/Antonio, petig