Svar ja, de har dyrast frakt i landet.
För att kolla upp detta kan du ju lägga in några produkter i kundkorgen, klicka på 'gå till kassan' och där klicka på länken som redovisar din exakt fraktavgift.
Mitt exempel var en DVD samt en d20-bok till Forgotten Realms. Följande kostnad uppstod då för att skicka det till mig:
Art.nr. - Författare - Titel - Portoklass - Basporto - Styckporto
38531 - DVD: Science Fiction - War of the Worlds (2005) - 4 - 20.00 kr - 4.00 kr
52268 - Forgotten Realms - Champions of Valor - 13 - 16.00 kr - 26.00 kr
Basporto för art.nr 38531: 20.00 kr
Porto totalt för varor i lager: 50.00kr
Jag förstår inte hur de får ihop 20+4+16+26 till 50, men det är en annan sak. Hursomhelst. Samma produkter hade kostat 29 kronor i frakt från alla andra ställen jag köper på. 29 kronor. Och ju mer man köper, desto billigare blir fraktavgiften. SFBok kör helt tvärtom och det är rätt uppenbart att de inte prioriterar postorder samt att de helt fast tror på sin position som hårt nischad butik. Den som beställer från SFBok gör det inte för att få billiga produkter, den gör det av helt andra skäl.
Jag som konsument vet vart jag får bra villkor, bra priser, snabba leveranser och schysst kundtjänst. Det är inte från SFBok oavsett hur mycket de gjort för hobbyn.
Storuggla, om nu boken var slut på lagret varför skriver de då inte det på sidan där man listar produkter eller när man lägger beställningen? Det stod inget sådant och därmed är den tid det tog för dem att skicka min beställning hemsk. Hemsk.