till sakernas kärna
Det beror på vad man jämför med antar jag... Men med tanke på att det finns en hel del spel jag har spelat och/eller spellett spel där striderna tar 2-3 gånger längre tid än i DoD expert så är 20-30% inte mycket.
Det är nog mycket en smaksak... Återigen måste jag poängtera det faktum att Eon inte blir snabbare av det faktum att det gjorts ännu långsammare spel, precis som en volvo inte blir en formel-1 bil bara för att det finns flakmopeder.
Typ en normal grupp RP mot ett mindre gäng grunts/skurkar, inte en mega-blaffa-avgörande slutstrid men inte nån puttenutt strid heller, en vanlig äventyrsstrid altså.
Det är svårt att uppskatta... en vanlig äventyrsstrid kan vara så mycket och varje strid är unik.
Säg att det inte är en massa mysko saker på gång. Det är helt enkelt är 4-5 spelare som med vanligt våld slåss mot litet underlägset motstånd (4-5 grunts). Detta tycker jag borde ta mellan 5 och 20 minuter i EDD... beroende på hur bra det går.
Jag tror att det är värdefullare att jämföra enskilda situationer i de olika spelen och kolla hur lång tid som krävs för mekaniken. Säg att Arnulf med sin yxa lyckas hugga av Bertils huvud; hur lång skulle detta ta i respektive system?
Det enda som är intressant att titta på här är mekaniken, då övriga saker, kringsnack, regelgräl m.m. kan variera så enormt från grupp till grupp. Man får titta på det som är konstant. Hur mycket behöver göras och hur lång tid kommer det ta?
Om man ser enbart till mekaniken, det man faktiskt bör jämföra om man skall jämföra två systems snabbhet, är det fortfarande så för dig att Eon enbart är 20-30% långsammare?
Oh well... denna diskussion har glidit iväg en aning...
Min grundpoäng var att det kanske inte är helt rättvisande att kalla eon för ett snabbt och smidigt system... är vi fortfarande oense på den punkten?
Det beror på vad man jämför med antar jag... Men med tanke på att det finns en hel del spel jag har spelat och/eller spellett spel där striderna tar 2-3 gånger längre tid än i DoD expert så är 20-30% inte mycket.
Det är nog mycket en smaksak... Återigen måste jag poängtera det faktum att Eon inte blir snabbare av det faktum att det gjorts ännu långsammare spel, precis som en volvo inte blir en formel-1 bil bara för att det finns flakmopeder.
Typ en normal grupp RP mot ett mindre gäng grunts/skurkar, inte en mega-blaffa-avgörande slutstrid men inte nån puttenutt strid heller, en vanlig äventyrsstrid altså.
Det är svårt att uppskatta... en vanlig äventyrsstrid kan vara så mycket och varje strid är unik.
Säg att det inte är en massa mysko saker på gång. Det är helt enkelt är 4-5 spelare som med vanligt våld slåss mot litet underlägset motstånd (4-5 grunts). Detta tycker jag borde ta mellan 5 och 20 minuter i EDD... beroende på hur bra det går.
Jag tror att det är värdefullare att jämföra enskilda situationer i de olika spelen och kolla hur lång tid som krävs för mekaniken. Säg att Arnulf med sin yxa lyckas hugga av Bertils huvud; hur lång skulle detta ta i respektive system?
Det enda som är intressant att titta på här är mekaniken, då övriga saker, kringsnack, regelgräl m.m. kan variera så enormt från grupp till grupp. Man får titta på det som är konstant. Hur mycket behöver göras och hur lång tid kommer det ta?
Om man ser enbart till mekaniken, det man faktiskt bör jämföra om man skall jämföra två systems snabbhet, är det fortfarande så för dig att Eon enbart är 20-30% långsammare?
Oh well... denna diskussion har glidit iväg en aning...
Min grundpoäng var att det kanske inte är helt rättvisande att kalla eon för ett snabbt och smidigt system... är vi fortfarande oense på den punkten?