Skillnaderna är störst i hur man hanterar färdigheter. Egentligen är skillanderna inte särskilt stora. Det har hänt lite med dice pools, en del cybernetik har bytt namn och, besvärjelser har fått lite ändrade namn och värden. På det hela taget är det inga omvälvande förändringar. Skillnaderna upplever jag inte som riktigt lika stora som mellan upplaga ett och två. Dock tycker jag att tredje upplagan är bättre upplagd, har en hel del finputsningar som gör reglerna trevligare och mer konsekventa.
Personligen tycker jag att tredje upplagan är ett bra köp, men kan ärligt talat inte säga att det är så stor skillnad att man häpnar. Möjligen skulle det vara att boken har ett index som nästen funkar, vilket inte hör till vanligheten i produkter från Fasa.
Värden och skalor på värden är i stort sett desamma, så det är inge större problem att använda gamla produkter. Fast jag tycker nog att man kan skaffa Shadowrun Companion, för att få ett litet vettigare sätt att skapa karaktärer än prioritetssystemet, som jag tycker känns lite märkligt. Jag tror nog att det inte ska vara några problem att använda nya böcker till andra upplagan (första kan dock kanske innebära vissa problem).
/Daniel Andersson