Nekromanti Shadowrun för Dummies

AEGIS PRIME

Swordsman
Funderar på att starta en kampanj i WizKids Shadowrun. Har ännu så länge bara regelboken och funderar på lite mer inköp. Har ni några förslag av vad som är ovärderligt till Shadowrun. Kom både men gamla prylar som inte finns i tryck och från den tiden då FASA ägde det till den nuvarande utgåvan. Jag funderar på att använda SVEROX kampanjvärlden i Stockholm men har ni något annat förslag så är jag öppen

Ulfgeir

Swashbuckler
Nu har jag tyvärr inte de allra senaste böckerna, men de skall köpas när jag får råd igen.

Tja det beror ju på vad du är ute efter. Men till den senaste upplagan så rekommenderar jag följande.

Shadowrun Companion ger ett poängsystem man kan använda för att skapa karaktärern plus undergrupper av olika raser. Ger även ideer på andra kampanjuppslag.

Man & Machine om du vill ha mer cyber

Cannon Companion för mer vapen och regler för BTL-chips etc.

Magic in the shadows för magiregler.

Om du vill ha med mycket decking:
Target: matrix
Matrix

För Riggers:
Rigger 3 revised

För saker som är Out-of-print:
Paranormal animals of North America (för bilder etc)
Paranormal animals of Europe (för bilder etc)

Anledningen till att jag listar dessa ovan är att visst du får med ett häfte om alla varelserna om du köper spelledarskärmen, men den saknar bilder på varelserna och är väldigt minimalistisk vad gäller beskrivningen av dem.

Här är en länk med alla produkterna.

/Ulfgeir

Gordeg

Hero
Jag tänker ge dig ett tråkigt svar: Om det är första gången du skall spelleda Shadowrun tycker jag att grundboken innehåller tillräckligt mycket material för att komma igång. SR är ett regeltätt spel redan från början och det är lätt att köpa moduler som det visar sig att man inte använder särskilt mycket senare.

Bättre att köra igång kampanjen och fundera över vilket område man vill fördjupa sig i under kampanjens gång. Bara min egen ytterst ödmjuka åsikt!

Gordeg