Spelknepe
Veteran
Vet ni hur mosig man blir i skallen när man ska försöka köra en regelrätt strid klockan 02.30 på natten när spelledaren och spelarna är trötta.
Jag skjuter på skurken, en narrow long burst och en short wide burst...
-5 tärningar +2 för Recoil compensation, -1 tärning för att man skjuter ut ur partial cover. -2 tärningar för att man skjuter IN i partial cover. -1 tärning för att man är skadad (tagit 3 damage-boxes i physical).
Rullar tärningarna: 4 lyckade.
...Skurken har nu 7 i dodge. -1 tärningar för att han är skadad (tagit 4 physical damage boxes): 2 lyckade, så 2 tärningar går igenom vilket genererar... *pust*
...grundskada 5p för en automatkarbin. +2 i skada för 2 net-hits. +5 i skada för narrow burst. +1 i skada för att det är HP ammo. +2 i AP vilket leder till ett DV på 15 och...
...skurken har body 4, +6 tärningar för armor, +2 tärningar för HP ammo vilket leder till 12 tärningar. Av dessa 12 blir 4 lyckade, en group-edge offras, vilket leder till 8 lyckade, som sänker DV15 skadan till 7 skadetärningar...
...och med en skada på 4 så antecknar vi 7 damageboxes extra, som tillsammans med de 4 föregående leder till totalt 11 i skada, och här kan jag konstatera att skurken har 1 damagebox kvar och står således fortfarande upp med en mod på -4 på allt han tänker hitta på...
Nu kommer wide-bursten...
...och sen är spelare 1 färdig med sin första handling. Sen ska spelare 2, 3, 4 och 7 skurkar göra sina handlingar. Som dessutom får helt olika initiativ p.g.a. att de blir skadade kors och tvärs genom striden. Sen när ALLA har handlat, så har den första initiative passen försvunnit. Då ska alla göra sin ANDRA initiativ pass.
Blir man inte knäpp?
Jag skjuter på skurken, en narrow long burst och en short wide burst...
-5 tärningar +2 för Recoil compensation, -1 tärning för att man skjuter ut ur partial cover. -2 tärningar för att man skjuter IN i partial cover. -1 tärning för att man är skadad (tagit 3 damage-boxes i physical).
Rullar tärningarna: 4 lyckade.
...Skurken har nu 7 i dodge. -1 tärningar för att han är skadad (tagit 4 physical damage boxes): 2 lyckade, så 2 tärningar går igenom vilket genererar... *pust*
...grundskada 5p för en automatkarbin. +2 i skada för 2 net-hits. +5 i skada för narrow burst. +1 i skada för att det är HP ammo. +2 i AP vilket leder till ett DV på 15 och...
...skurken har body 4, +6 tärningar för armor, +2 tärningar för HP ammo vilket leder till 12 tärningar. Av dessa 12 blir 4 lyckade, en group-edge offras, vilket leder till 8 lyckade, som sänker DV15 skadan till 7 skadetärningar...
...och med en skada på 4 så antecknar vi 7 damageboxes extra, som tillsammans med de 4 föregående leder till totalt 11 i skada, och här kan jag konstatera att skurken har 1 damagebox kvar och står således fortfarande upp med en mod på -4 på allt han tänker hitta på...
Nu kommer wide-bursten...
...och sen är spelare 1 färdig med sin första handling. Sen ska spelare 2, 3, 4 och 7 skurkar göra sina handlingar. Som dessutom får helt olika initiativ p.g.a. att de blir skadade kors och tvärs genom striden. Sen när ALLA har handlat, så har den första initiative passen försvunnit. Då ska alla göra sin ANDRA initiativ pass.
Blir man inte knäpp?