Nekromanti Shall I kill my darlings?

darker

Veteran
I wont kill em!

Kul tråd

Ja, det blev ett snack om änglar hit och dit. Det är kul! Well... slutsatserna är att änglar kan ge upphov till många uppslag.

Jag vill bara klargöra att i Arxedus är änglarna inga bibliska änglar. Däremot tycker jag att det stormat fram massor av bra idér ang. just bibliska änglar!

ps. spawn e kewl! :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
U shall not kill your darlings?

Nixpix, tycker INTE att du ska ta död på dina änglar. Det är ju ditt spel, så det är ju du som bestämmer vad som ska innehålal där.
Men kanske att du inte dirkkt ska lägga tonvikten på änglarna & deras gud utan att ha de som nått som nästan finns bara i sagorna & tittar fram när nått välldans speciellt ska hända.

G

Guest

Guest
Hur fasen blev keruberna så'na där små ungar med bulliga kinder och söta fjollvingar?

Inte en aning, de beskrivs som flerhövdade tjänare till Gud, Bibeln säger dock inget om att de skulle vara änglar, i mitt rollspel är de änglarnas krigande styrkor...

Nån sa nåt om att de egentligen skulle heta Putti, enligt mina källor härstammar det från hebreiskans kerubi...
Putto betyder, om jag minns rätt, knubbigt barn....

Troberg

Sinister eater
Prova att säga till dem på skarpen först!

Jag tycker att det låter bra.

Det ger lite karaktär på världen, det skadar aldrig att spelarna får en hint om att de inte är störst och starkast ibland och det ger ondingarna något att rycka vingarna av.

Kör hårt.

darker

Veteran
Re: U shall not kill your darlings?

Nixpix, tycker INTE att du ska ta död på dina änglar. Det är ju ditt spel, så det är ju du som bestämmer vad som ska innehålal där.

nej, det var inte så att någon sagt att jag skulle ta bort dem. Tvärtom. Men det är det att just jag har tveksamma känslor till dem. Men ni här på forumet verkar ju positiva till att ha dem kvar, så jag tar nog och behåller dem...

Du slog lite huvudet på spiken med att "plocka fram dem när något speciellt skall hända". En ängel kan man ju "plocka" in i princip när som helst. Även om man inte är troende så är det nog en ganska imponerande syn. Änglarna kan komma med budskap och andra äventyrs uppslag, men eftersom de i de flesta fallen skiter i människorna, så är det ingen som ifrågasätter om dom inte dyker upp... :gremsmirk:

darker

Veteran
Re: Prova att säga till dem på skarpen först!

Det ger lite karaktär på världen, det skadar aldrig att spelarna får en hint om att de inte är störst och starkast ibland och det ger ondingarna något att rycka vingarna av.

lite som jag tänkt (på ett sätt iaf). skall man se dem som rent regeltekniska, så är det något för SL att plocka fram i behov.

Som att ta ned människor på jorden, men hjälp av änglar (ojj, vilken paradox :gremgrin:)

Kör hårt.

Will do! thnx!

Johan K

Gammal & dryg
Låter ju bra !!

nej, det var inte så att någon sagt att jag skulle ta bort dem. Tvärtom. Men det är det att just jag har tveksamma känslor till dem. Men ni här på forumet verkar ju positiva till att ha dem kvar, så jag tar nog och behåller dem...

Okey, liten feltolkning av mig... :gremblush:
Hursomhellst, så hoppas jag att det blir bra !!

G

Guest

Guest
Hur fasen blev keruberna så'na där små ungar med bulliga kinder och söta fjollvingar?

Nu vet jag! Efter lite research fick jag reda på att det var de nedrans 1500-tals italienarna som började avbilda alla änglar som små tjockisar... Den här stilen fick sedan namnet Putto ( knubbigt barn)...

Illern

koppariller
Re: Renässansen

Jaha, så mycket för någon sorts återgång till den coola antiken under renässansen :gremwink: Å andra sidan lyckades de ju missuppfatta antikens stadsplaner också så tja...