Nekromanti Shamanism och häxkonster

Rickard

Urverk speldesign
Nu vet jag att Runde Rolf från Svultna svinet gjort shamanism till DoD6 men jag tänkte göra det till DoD4 (resp. EDD).

Först hade jag tänkt att läsa lite böcker om ämnet för att sedan förklara hur det fungerar i min DoDvärld. Det jag fått ihop bifogar jag..
Jag vill bara ha lite feedback på vad man kan tänka på och förslag till böcker..
Är det smart förresten att läsa först? Då kan man bli begränsad när man tänker ut vissa besvärjelser.. Å andra sidan kan man komma på andra..

Jag brukar också hitta på en drös med regler.. Jag vet inte om det är särskilt bra så om det är nån regel i texten (de två/tre som finns) ni inte gillar så säg till..

/[color:448800]Han</font color=448800> som har två månar i sitt Ereb

Zizop

Swordsman
Det finns 2 1/2 sida i Gigant DoD i Kampanjboken (s43-45) om Shamanism som stöd om du inte orkar plöja all litteratur på biblioteket. (Den nya färdigheten finns i Regelboken i kort stycke)

Rickard

Urverk speldesign
Bättre txt-fil

"Mitt" Notepad+ bryter automatiskt rader.. Glömde bort att orginalet inte gör det. Skickar upp det igen.

/[color:448800]Han</font color=448800> som tackar Zizop för tipset men som har och läst den boken redan. Pga av att shamanismen nämns där så tänkte han göra en magiskola till den