I min post där jag hade lite åsikter om er i spel så påpekade jag att du inte kändes lika vinglig som när du var ulv tillsammans med mig och Halo och samtidigt inte lika med som du var i förra spelet, så jag buntar ihop dig i den ulvigare delen av byn på grund av det.Empi vad fick du Sidd ifrån i den långa harangen om Stövelkatten som verkade bölja endera åt ena hållet och sen åt andra som en som vinglig barhängare på Saloonen
Som sagt, osannolikt om än möjligt. Naiv siare kan i det här scenariot vara något annat också. Om extrarollen är någon som gillar ulvar så kan den hålla tyst av den anledningen och inte motclaima.Men varför skulle det finns en naiv siare? Tycker inte alls det passar in på beskrivningen som LJS angett för den hemligs rollen.
Jag tänker att det inte är omöjligt. Det är en roll som är rimlig i ett 2-ulvsupplägg. Naiv/paranoid siare var väl i spel senast typ 2013? Vad är det som gör att det inte passar in menar du?Men varför skulle det finns en naiv siare? Tycker inte alls det passar in på beskrivningen som LJS angett för den hemligs rollen.
Lite ballsy va, men sure, jag har haft samma tanke. En ulv på väg till galgen kanske chansar på att hemliga rollen inte vet om sig själv.Jag vill bara påpeka möjligheten att vi har en naiv siare och en Stövelkatt som kaxigt ljuger för att rädda sitt skinn. Det är osannolikt, men möjligt. Oavsett ser jag fram emot att få veta mer.
Baserat på att jag skrev två kvicka inlägg medan jag läste tråden och funderade över ett riktigt första inlägg? Sämre ursäkt till röst vet jag inte om jag någonsin sett.Röst: Khan
Det fanns ju med som alternativ i ditt Mäster Ulv 2017. Shit det var visst tre år sen men jag skulle inte kalla det gammalt ändå.Varför verkar ni tycka att naiv/paranoid siare inte är rimligt? Har jag missat något?
Jo absolut, Empi. Vi kan inte ha en falsk siare i spel om Katten talar sanning om att han har extrarollen. Det jag tänker är att många verkar avfärda att falsk siare ens är en möjlighet. Scenariot som Korpa la fram var ju att Katten, om han är ulv i ett 2-ulv-scenario, chansar på att vi faktiskt har en falsk siare i spel, och därför claimar en annan extraroll (eftersom den riktiga extrarollen - den falske siaren - inte vet att hen har en extraroll).Naiv/paranoid siare är väl fullt möjligt sålänge som Stövelkatten ljuger. Ljuger katten inte så är det däremot orimligt iom att katten ju då vet om sin roll.
Jo! I mästerulv har falska siare varit en möjlighet. Men de har faktiskt INTE varit i spel. Senaste gången falska siare var med var väl typ Mukwas helt galna Vampire-spel (där alla utom den riktige siaren var falska siare!).Det fanns ju med som alternativ i ditt Mäster Ulv 2017. Shit det var visst tre år sen men jag skulle inte kalla det gammalt ändå.
Sen hade Basse med galen siare i sitt Mesterulv 2020, det är iallafall en knäppsiare om inte naiv.
Vad jag framförallt inte tror är att ulvarna är de som sitter på extrarollen, oavsett till vems fördel den nu är, utan den enda som vet vad rollen är är spelarn som fick den. För om ulvarna var se som satt på den skulle det ge dem ett enormt övertag i att kunna ljuga ihop en fejkad roll och claima den.
Det här har vi harvat en gång men det blir ju kul med vetskapen att Stövlo claimar den hemliga rollen. Jag undrade förut inte helt allvarligt om xyas var en hemlig roll på varulvssidan men nu sticker ju detta ut och jag undrar om @Stövlo är en hemlig roll på varulvssidan och Xyas vet om det?Det här blir jag pepp av! Är det så här? Jag börjar snarare fundera på - har LJS tänkt i de banorna eller är det du @Xyas som tänkt så?
Men i så fall menar du att både jag och katten är ulvar?Det här har vi harvat en gång men det blir ju kul med vetskapen att Stövlo claimar den hemliga rollen. Jag undrade förut inte helt allvarligt om xyas var en hemlig roll på varulvssidan men nu sticker ju detta ut och jag undrar om @Stövlo är en hemlig roll på varulvssidan och Xyas vet om det?