Vilken version?
DoD2-5 eller 6:an? Tänker skriva hur det är i 4:an och EDD, fast jag antar att det är 6:an det handlar om (Tog det på "Hur snabbt laddas den upp igen?")..
1. Orkar inte kolla hur det står i regelboken så jag skriver hur jag kör..
SIGILL gör att du kan lagra en besvärjelse i ett ickejärn-föremål.. När du använder magin i föremålet så försvinner SIGILLet och magin frigörs.. Du kan ha flera SIGILL i ett föremål och men bara ett SIGLL bryts när du utför vad som krävs för att utlösa SIGILLet..
Alla besvärjelser i ett magiskt föremål är K(vicka), alltså sker direkt innan initiativslagning..
PSY dras precis som vanligt.. E2 drar alltså 2 PSY.
SIGILLet måste ha samma E som besvärelsen som du lägger in i föremålet..
2. PERMANENS ändrar om SIGILLet så att det blir permanent (därav det uppenbara namnet).. Det dras ändå PSY.. NEXUS gör så att vapnet drar PSY från naturen istället.. Du måste nog lägga PERMANENS för NEXUS.. Kanske inte, men det skulle vara ett slöseri med PSY (eftersom man måste offra en permanent)..
NEXUS och PERMANENS måste ha samma E som SIGILLet (eller snarare ursprungsbesvärjelsen)
Sedan finns det något om magisk kanalisering i DoD6.
Här är en tråd om vad jag tyckte om det..
/[color:448800]Han</font color=448800> som hoppas att det inte skadade att han skrev ner allt vettigt att veta om besvärjelserna