Jag lyssnar just nu.2097;n336488 said:är dom cool eller tycker dom jag är en tönt? orolig
De nämner dig flera gånger. De börjar med att nämna begreppet, sedan nämner Tomas din recension av Korpens Klagan där de nämner att din text var just i relation till blorb. Sedan bekräftar Nisse att det är du som myntat begreppet. "Namnet är taget från nån sorts spell inom datorspel tror jag".2097;n336522 said:Hur förklarar dom blorben från första början. Pratar dom om mig öht? #influencer
Som en som först lade märke till uttrycket för tre dagar sedan eller så, så rekommenderar jag alla er som har full koll på läget att vara ödmjuka kring att det verkligen är skitsvårt att fatta alla teoridiskussioner som pågår kring "blorben". Det är sjukt mycket uttryck som en som jag som börjar i stort sett från en teoretisk nollpunkt* aldrig har hört talas om förut, och det är ett sätt att diskutera rollspel på ett teoretiskt plan som jag inte alls känner mig bekväm med utifrån hur man pratar (inte att jag ogillar det eller så). Jag dristar mig till att påstå att de flesta rollspelar inte ens pratar om hur de spelar rollspel, så bara det att börja fundera över det är en nog så stor sak.krank;n336524 said:Men… Jag tänker att även ifall de inte fattade 100% rätt så har de ju ändå en hyfsad publik (har jag för mig? Det känns som att deras podd borde vara hyfsat stor givet hur poppis de är som företag) så jag håller tummarna för att några ska bli nyfikna och komma hit och söka efter lite trådar och hitta "rätt definitioner".
Absolut.Magnus Seter;n336536 said:Så vad jag försöker säga, om någon "fattar fel" så är det från mitt perspektiv helt förståeligt, och något som de som har koll på allting måste ha överseende med.
Det är klart att det är okej. Sen skulle jag om jag ställde denna dumma fråga hellre läsa ett kort och koncist svar än att få en diger lunta forumposter att tröska igenom. :grin:krank;n336538 said:Absolut.
Sedan finns det ju en balans i det också; till exempel måste det väl kunna vara rimligt att besvara en "dum fråga" med en länk till någon av trådarna jag nämnde nyss, ifall man inte orkar köra samma utläggning som redan finns?
Kunde inte hålla med mer. Har följt blorbdiskussionerna som ägt rum här den senaste tiden med intresse, men det är jäkligt svårt att hänga med i svängarna. Tror mycket skulle vara vunnet på att samla definitioner kortfattat och tydligt på ett enda ställe.Magnus Seter;n336541 said:Det är klart, det är kanske så att en fråga inte har ett kort och koncist svar, men jag tror att om blorben ska utvecklas som spelteori så bör mycket av det som står i trådarna destilleras ner till ännu mer slipade definitioner.
Har du ingen mobil du kan spela på då? Jag lyssnar via Podcast Addict för Android.2097;n336487 said:späääännande
Mitt ljudkort är trasig och har inte köpt den nya datorn än T_T
Jag hade också gärna sett att det var samlat på ett ställe, fast av en annan anledning. Det vore skönt för oss som inte är intresserade av blorb att slippa tvingas tröska igenom femtioelva långa, teoretiska inlägg i varenda tråd på WRNU...Det känns nästan som en variant på Goodwins lag att ju längre en diskussion pågår på WRNU, desto större är sannolikheten att den börjar handla om blorb.Monokel;n336544 said:Kunde inte hålla med mer. Har följt blorbdiskussionerna som ägt rum här den senaste tiden med intresse, men det är jäkligt svårt att hänga med i svängarna. Tror mycket skulle vara vunnet på att samla definitioner kortfattat och tydligt på ett enda ställe.
Nej, än så länge innehåller konceptet lite för många delar för att det ska gå, men grundprincipen är mer eller mindre idéer som ska främja en viss typ av autenticitet till spelvärlden.Khan;n336553 said:Hm. Finns blorbkonceptet som hisspitch någonstans?