Jag fastnade aldrig för Silverstjärna, Ensamma vargen hade flera böcker och tilltalade mera. Men tänker jag på det kan jag inte påminna mig om exakt vad jag gillade bättre, kanske så enkelt som att jag inte var 'magikertypen'.
tror det tänkte så här. Ensamma vargen blev succé vi måste följa upp den och så blev det Silverstjärna men det blev lite halvhjärtat.
Sedan var det väl några sidoanvisningar som var fel i sista delen vilket inte gjorde saken bättre.
Jag älskade silverstjärnan men var ganska avog till ensamma vargen.
Jag kommer framför allt ihåg de härliga illustrationerna i bok ett och tre (har ett vagt minne av att det var en annan illustratör i bok två och fyra - stämmer det?). Jag tyckte mycket om magin också.
Resan till en annan dimension i trean var härligt wierd fantasy, och hade några bra tankenötter också (om jag minns rätt).
Min ljumma inställning till ensamma vargen kan dock grunda sig i att jag började med att spela sista boken då jag fick den i födelsedagspresent. Det var typ omöjligt att lyckas med en ny karaktär utan föremål och erfarenhet av tidigare tolv böcker.
Jag hade länge den här bilden som planerad framsida till avhandlingen för min licentiatexamen. Jag lyckades dock aldrig få tag på någon från project AON (eller illustratören själv) för att be om lov, så i slutändan använde jag aldrig den.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.