Nekromanti Sim-tänk ? Lego-BRP = ??

Ram

Skev
2097;n242698 said:
Jag har ju valt lösning 2, slopa Lego-BRP:t, för egen del. Men ville bolla dessa idéer rent generellt för jag vet att många älskar sitt BRP
Ah, det hade jag missat!

Mina två cent i detta; När jag spelar "BRP" så har jag alltid approachen att försöka knyta in rollpersonerna i världen. Jag gör allt jag kan för att knyta in deras bakgrunder och jag gör allt jag kan för att skapa nya intressanta band för rollpersonerna såsom nya vänner, in- och utgående skulder, fiender, perifiera aktörer etc etc. Däremot så knyter jag sällan eller aldrig detta till de kompetenser som de valt undantaget de relationer eller fiendeskap och andra för/nackdelar som vi anser skulle kunna komma ur den kunskap de har, men det mesta springer hur de agerar i världen. Ibland klär vi dessa i form av tydliga flaggor i form av formella termer på karaktärsblad och liknande och ibland inte. Det beror helt på vilket system vi spelar.

Men vad gäller verktyg så vill jag verkligen rekommendera att bara ha ett personligt kort samtal med varje spelare individiellt lite då och då om hur denne känner att det funkar.

Zire

Swashbuckler
Måns;n242706 said:
Rent historiskt fanns bangen före flaggan, så det blir lite knepigt att prata om. Dessutom drog flaggupphovsmannen tillbaka sin flagframing-artikel efter ett tag. Minns riktigt varför nu. Och som jag nämnde tidigare så handlade det ursprungligen om ett smatterband, snarare än en enskild bomb. För en enskild bomb kan du använda lite hur som helst. Det är typ en laddad situation som ska tvinga fram ett val, men det är först när du fortsätter att peta i det infekterade såret som du adresserar tema och allt det där story now-iga, där vi måste få ett svar på om blod är tjockare än vänskap, eller vad det nu ska vara.
Aha, detta hade jag ingen aning om. Jag har nog bara tänkt dem i den snäva definitionen. Bra information!

Mogger

Hipsteranka
Lite OT men kan avslöja att jag nu gjort hela min Star Wars-prepp tabellbaserat. Nu har jag ju redan läst massor och gjort kartor och hela biten men när resultaten kom så var det som att allt föll på plats. Typ, ja! Så är det naturligtvis! Riktigt coolt!

2097

deleta mitt konto tack
Det betyder jättemycket för mig att höra det