crypt
Veteran
jag försöker slänga ihop ett system lite snabbt som är lätt att använda. jag tänkter t.ex bara ha 3 grundegenskaper: Sty, Smi och Int. sty för hur mycket du kan bära och skadebonus smi för för att träffa med vapen och som maxvärde för alla akrobatiska färdigheter och int för magier och för att förstå saker. sen funderar jag på det här med exp och dylikt. jag tänkte att man skulle få exp för fiender och uppdragspoäng, up för att klara uppdrag. när man går upp levels så får man gp, grundegenskapspoäng. sen ska det vara ganska långt mellan lvl:sarna. färdigheterna ska jag inprovisera så om nån vill lära sig att smyga så för han 1/4 del av sin smi som bas och sen är det bara att träna eller klara uppdrag för att bli bättre... vad tycker ni?? går det att spela så¨?? vill ha så lite regler som möjligt, jag älskar när det är fritt.... det var allt för mig nu, synpunkter är högst välkomna! tack på förhand /daniel