Simultaneous release of the last Horus Heresy Book

Cybot

Mest spelbar
På GW marketing-avdelning just nu

We're supposed to help *our* people! Starting with our stockholders, Bob! Who's helping them out, Huh?
Det finns en grundläggande regel när man säljer saker. Få ut den maximala summan från dina kunder som du kan. Då olika kunder är redo att betala olika mycket så finns det ett par olike schemes för att göra det här så att folk klagar minimalt mycket på att du säljer samma produkt till olika priser.
Och inom bokbranschen så är Premium hardcover->hardcover->paperback sättet man gör det på, och det inkluderar att premium hardcover och hardcover editions börjar säljas månader innan paperbacks. För om du köper paperback så är du i princip pöbeln och konsumerar bokmotsvarigheten till Grappa. Vinet har redan pressats ut, och nu försöker du få ut några kronor mer genom att destillera restprodukten.

Last edited:

Bifur

Veteran
Vilket konstigt upprop, men nåja.

För egen del föredrar jag absolut pocket eftersom det är trevligare att läsa och ser snyggt ut i bokhyllan. Skulle lätt betala dubbla pocketpriset bara för möjligheten att kunna välja det.

(Är det bara jag eller har inte inbunden skönlitteratur blivit större på senare år? Tittar i min bokhylla och mycket äldre är ändå ganska behändigt och nätt. Fast jag har inte kontrollmätt så det kanske är ett utslag av "det var bättre förr".)

God45

#PrayersForBahakan
Vilket konstigt upprop, men nåja.

För egen del föredrar jag absolut pocket eftersom det är trevligare att läsa och ser snyggt ut i bokhyllan. Skulle lätt betala dubbla pocketpriset bara för möjligheten att kunna välja det.

(Är det bara jag eller har inte inbunden skönlitteratur blivit större på senare år? Tittar i min bokhylla och mycket äldre är ändå ganska behändigt och nätt. Fast jag har inte kontrollmätt så det kanske är ett utslag av "det var bättre förr".)
Jag tror det är en ”boken som fysiskt föremål fetischism” som spridit sig. Folk läser på mobilen för det mesta så när de vill läsa i pappersform så kan de lika bra gå fancy. Och så finns det ”Jag måste hålla ett fysiskt objekt som påminner mig om fornstora dagar” crowden. Och så nördarna.