Nekromanti Sista dagen på jobbet! Flera frågor.

chrull

Stockholm Kartell
Så sitter man här på sista dagen på jobbet. vi börjar med tre frågor

Vad ska jag göra?
Hur skriver man ett vettigt Tack för mig-mail?
Vad får jag absolut inte glömma att göra?

På fråga 1 är "olla allt" inte ett ok svar.
På fråga 2 är "Här är en lista på saker jag har/inte har ollat" inte ett ok svar.

I övrigt, GO!

Dilandau

Myrmidon
chrull said:
Vad ska jag göra?
1. Du ska jobba som en jävla dåre, så att folk i morgon kommer tänka "Shit, vilken effektiv person!".

2. Jag har läst en miljard tackförmig-mejl de senaste åren (ett resultat av att jobba i en bransch där vikarier åter in och ut i rasande fart), och mitt tips är att hålla det kort. "Tack för mig, det har varit trevligt att vara här, så här kontaktar ni mig i framtiden". Ungefär.

3. Logga ut från alla dina konton på alla datorer. Tömma cache, historik, cookies.
Säga hej då i person till chefen (här lägger men ut en trevare om framtida jobb, om man är intresserad av sådant) samt folk du genuint gillar.
Se till att inte glömma några av dina personliga tillhörigheter.

chrull

Stockholm Kartell
Magnus Edlund said:
1. Du ska jobba som en jävla dåre, så att folk i morgon kommer tänka "Shit, vilken effektiv person!".[

2. Jag har läst en miljard tackförmig-mejl de senaste åren (ett resultat av att jobba i en bransch där vikarier åter in och ut i rasande fart), och mitt tips är att hålla det kort. "Tack för mig, det har varit trevligt att vara här, så här kontaktar ni mig i framtiden". Ungefär.

3. Logga ut från alla dina konton på alla datorer. Tömma cache, historik, cookies.
Säga hej då i person till chefen (här lägger men ut en trevare om framtida jobb, om man är intresserad av sådant) samt folk du genuint gillar.
Se till att inte glömma några av dina personliga tillhörigheter.
1: Det hade ju gott om jag inte varit så effektiv med överlämningen...

2. Det är ungefär så mailet jag har börjat på ser ut.

3. Avinstallerar massa program också. Så de inte ens vet var de ska börja leta :gremlaugh:
Högsta hönset sa jag hej då till igår, han är inte här idag.
Prylar lär jag glömma. Kom precis på att jag har ett par skor här någonstans. och knäckebröd.

Gardener

Champion
Var bara ett halvår jag slutade mitt förra jobb, men kommer inte ihåg så mkt vad jag gjorde sista dan ändå.

Rensade datorn från allt skräp och plockade ihop dom få prylar jag hade på jobbet. Skrev inget mail, tyckte det räckte med avskedsfikat med gruppen.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
chrull said:

Vad ska jag göra?

På fråga 2 är "Här är en lista på saker jag har/inte har ollat" inte ett ok svar.

I övrigt, GO!
Jag slutade också idag! Muck efter tolv år. Jag mailade ingen, lämnade in mina prylar på förrådet och drog som en avlöning. :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Vitulv said:
chrull said:

Vad ska jag göra?

I övrigt, GO!
Jag slutade också idag! Muck efter tolv år. Jag mailade ingen, lämnade in mina prylar på förrådet och drog som en avlöning. :gremsmile:
Så en öl på det?