Nekromanti sista Zeldaspelet?

Youtonashia

Veteran
hej jag hörde från en av mina kompisar som är ett stor nintendo fan att nästa Zelda spel skulle bli det sista... Är det någon som vet om det här är sant??? För om det nu var detså skulle jag bli väldigt besviken :gremfrown:... Jag menar det finns väll fler som gillar Zelda än dom som inte gör det :gremconfused:???
Snälla hjälp mig jag ligger i koma!!!! :gremfrown:

Rising

Vila i frid
Det skulle jag inte tro på. Nintendo tar väl hand om sina licenser (för väl, i Marios fall). Du skall nog se att det kommer fler Zeldaspel framöver.

Däremot så har Nintendo på senare år varit lite väl frikostiga med att ge ut nya spel i sina gamla licenser. Jämför med hur lång tid det tog för nya spel att komma ut i spelserierna förr i tiden. Då brukade man få vänta i flera år innan nya spel i de klassiska serierna kom ut. De senaste åren så har de däremot avlöst varandra i ett rykande tempo.

Jag skulle således vara lugn om jag vore du.

Var mer rädd för att spelserierna skall komma att vattnas ut. Det är ett mycket större hot än att få vänta några år på nästa spel i de klassiska spelserierna.

Eksem

Champion
Nja, Shigeru sade ungefär att Twilight Princess skulle bli det sista Zelda-spelet i den stilen. Vad det betyder är dock väldigt luddigt, han har inte upprepat påståendet och såvitt jag förstått var det redan innan ens Wii annonserades (minns att TP egentligen är Gamecube-release).

Om Link's Crossbow Training visar sig bli det sista Zelda-spelet blir jag oerhört överraskad.

Foggmock

Myrmidon
Var mer rädd för att spelserierna skall komma att vattnas ut. Det är ett mycket större hot än att få vänta några år på nästa spel i de klassiska spelserierna.

Spelserien ÄR ju redan urvattnad om man inte är tolv bast och har levt under en sten sen man föddes...

Johan K

Gammal & dryg
Well, hoppasa t Zelda lever ett tag till.. Jag menar, det är ju ett av dessa kultspel som kommer att leva ett bra tag till, hoppas jag iaf..

/ Johan K, som spelade detta spel en del,,