Nekromanti Sisu, konceptbild....

Johan K

Gammal & dryg
Jorå...

visst är det, fast lite mer skägg kanske nog inte skadat !!

Re: Errrhhhh... det ÄR en dvärg....

Jo, insåg senare ett det var en sådan, men du postade precis ditt info-inlägg (tror jag) så ja hade inte fått reda på det än.

Mask_UBBT

Hero
Re: Jadå!

"Hittills när du talar om dvärgar, så har jag hela tiden sett arketypdvärgen framför min inre syn."

Först och främt; Har verkligen dagen kommit då codex korrekturläsare, Skuggvarg, gjort ett grammatisk fel? :gremwink:

Hursom:
Ditt, och många andras antaganden, är precis varför jag inte har försökt återskapa minitanksen igen! Inte för att jag ogillar dem väldigt mycket, men det är tråkigt att man blir 'föräten' på dem...

Dvärgarna i Sisu ska vara lite lika, men ändå i stort annorlunda. Makttokiga, giriga och opålitliga, lixom. De ska iofs bebo stora stensalar, men dessa ska vara fyllda med saker som jag själv anser vara lite 'odvärgiska', som sealotiska munkväsen, rökelse, naturdyrkan etc....

I det stora hela har tanken varit att Sisu i slutänden ska vara nytt och fräsht, men inte främmande....

darker

Veteran
min mening precis...

Det är inte samma arkitektur eller samma mönster som lotr. men känslan är där iaf.

Skuggvarg

Hero
Re: Jadå!

Okej då: "talat" ska det vara.
Korrekturläsaren Skuggvarg är på intet sätt perfekt men stavar oftast rätt och skriver korrekta meningar, men även Skuggvarg har rätt att göra fel och röra till det ibland.

/Skuggvarg