Nekromanti Situation 2001

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag pratade allmänt

Inte enbart om GW, det gäller lika mycket Rävspel, Neogames, Ericsson, Nokia, SAAB, Volvo etc...

Är man så dum att man går på de dumma idéerna så....

Jag är ju så dum att jag gått på speciellt Neogames och Rävspel:s idéer, har ju nästan alla deras rollspelsmoduler, tror jag bara saknar sl-skärmen till Western (1989-års utgåva, fast då var det Lancelot Games som gav ut det) och densamma till Neotech.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Jag pratade allmänt

<I>Jag är ju så dum att jag gått på speciellt Neogames och Rävspel:s idéer, har ju nästan alla deras rollspelsmoduler,</I>

Och allra dummast är förstås de som går och köper The Handbok Anthology när nästan hela innehållet ändå ligger uppe på rollspel.com. (-:

<I>tror jag bara saknar sl-skärmen till Western (1989-års utgåva</I>

Köper man den måste man dessutom skaffa ett extra brett spelbord. Jag testade den en gång på köksbordet, och bordets <I>långsida</I> räckte inte till för den. (-:

--
Åke
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
...ju förr dess bättre.

Instämmer. Däremot tror jag att fler börjar spela med tennfigurer, punkt. De säljer ju för höge farao GW-grejer på Hobbex och så här i Borås! Förut var det en hobby för en liten skara inavlade experter, nu sprider det sig.

Helt OK för mig.

Nightowl, spelar såväl 40K och Necromunda som WarZone. Har inte lagt av med rollspel för det.

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus
 

Jouni

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
6
Location
Norrköping
Påståendet att rollspelandet skulle minska på grund av ökat figurspelande låter inte så troligt. Alla figurspelare i min omgivning är även hängivna rollspelare.
Det ena behöver inte utesluta det andra. Det är ju knappast två konkurrerande filosofier man står och väljer mellan, utan det är ju två fritidssysselsättningar som alldeles utmärkt går att kombinera.
Och att yngre människor blir lockade i "GW fördärvet" behöver alls inte vara negativt. Figurspelandet är ett bra sätt att komma i kontakt med rollspelare.

Kommentar på de som käbblade om vem som är dummast, GW eller de som köper GW produkter:
Ingen av de är dumma. GW vill tjäna pengar, vilket de lyckas med. Konsumenterna vill ha ett spel de tycker är kul, vilket de får. Ingen förlorar.

"The sun shines on the aluminium.
I guess this must be the home of the hitmen"
 
Top