Nekromanti Själarnas Brunn

tonårsmamma

Veteran
Håller på med DoD själarnas brunn. Kommit till 6:e nivån (ravinen) där man ska ta lianen buren och BÄREN . Dom där bären har jag letat efter i en vecka nu blir snart desperat.
Har fusk koder med det hjälper ju bara när man ska ha vapen pengar eller elixir. Snälla nån hjälp mej, jag kommer inte vidare så länge jag inte hittar dom där fördömda bären!!!!
Var är dom??????

tonårsmamma

Veteran
ja det tror jag ( är inte så van vid rollspel)
Men spelet heter "Drakar och Demoner själarnas brunn"

Feuflux

omjonasson.se
väldigt |OT| om namn

Måste bara berömma er båda, [color:red]tonårsmamma</font color=red> och [color:red]Satans Child</font color=red>, för era fantastiska namnval. Riktigt häftiga! Och nu är jag inte ironisk.

Berserk

Warrior
Namn och missförstånd...

Jag råkar veta att det finns ett dataspel till PC som heter (kallas) DoD. Detta står dock för Day of Defeat! Är lilla mamman säker på att hon hittat rätt DoD-forum?

/Berserk

Krille

Super Moderator
Re: Namn och missförstånd...

"Jag råkar veta att det finns ett dataspel till PC som heter (kallas) DoD. Detta står dock för Day of Defeat! Är lilla mamman säker på att hon hittat rätt DoD-forum?"

Jodå. Hon är på någorlunda rätt forum. Datorspelet "Själarnas brunn" hette egentligen "Drakar&Demoner: Själarnas Brunn". Jag vill minnas att det kom en utrikisk version som hette "Dragonfire: The Well of Souls" också. Hur som helst var "Själarnas brunn" mer en undertitel och DoD-loggan var det verkligt framträdande på boxen.

Riddaren

Swashbuckler
Det gavs också ut av Target Games, dvs företaget bakom rollspelet. Utan att ha haft dataspelet så bygger det ungefär som Baldurs Gate gör på reglerna till AD&D.

Dock finns det några småmissar som t.ex. att det i rollspelet nämns tre typer av Ankor.... Vita, Bruna och Svarta....men i dataspelet så är ankan Grön av alla färger som finns /images/icons/wink.gif

tonårsmamma

Veteran

Jag förstod efter ett tag att jag nog var helt lost...........
Jag trodde jag var på Drakar och Demoner forumet

ursäkta att lilla mamma har stört er

men jag är desperat, jag har fastnat i spelet
/lilla mamma som älskar äventyrsspel

tonårsmamma

Veteran

Hjärtligt tack för att du försvarar mej

Nu fick jag äntligen reda på vad spelet heter på engelska så att jag kan leta på nätet TACK!!!!!!!!!!
/lilla mamman

tonårsmamma

Veteran
Re: väldigt |OT| om namn

*ASG* Har inte tänkt på det förrän ditt inlägg Det ser ju verkligen häftigt ut hahahahahaha

Jag skulle hetat Rosemary :))))))))

Ingen poäng om ni ungdomar inte har sett filmen "Rosemarys baby" förståss........

/Mamma

tonårsmamma

Veteran
Jag har mailat till target games oxå... och ja jag vet att det är väldigt likt Baldurs Gate.......Men finns det verkligen inte någon som har spelat det här spelet????? Eller det är kanske för enkelt för er ungdomar
MenTack för ditt svar

/mamma

Foggmock

Myrmidon
*blir intresserad*
detta låter juh som nått som jag skulle kunna spela på min dator (166 mhz, instabilt Win 95, 1.8 gig HD...), eftersom Target Games inte finns längre, och eftersom detta spelet låer tämligen gammalt, eftersom jag inte hört om det.. =)

nån som vet vart man kan få tag på det??

PS du lär inte få nåe svar från Target, för det första brukar inte spelföretag ge ut 'walkthroughs' om man nu ska kalla det, för det andra har de som sagt gått i konken../images/icons/sick.gif

tonårsmamma

Veteran
Va lagom kaxig du............/images/icons/sick.gif Jag kanske har en mycket vassare dator än vad du har och vad det beträffar så har jag tidigare fått spelguider och WALKTROUGH ifrån speltillverkare så det så...
Om du är intresserad av spelet kan du få tag i det i vilken affär som helst som säljer pc spel (välsorterad) Och vad spelar det för roll om nu spelet är gammalt.....(vad du nu menar med gammalt 1 mån kanske) det kan ju vara ett bra spel ändå och så gammalt är det inte närmare bestämt -99 men det kanske är för gammalt för dej. Då får jag väl skriva till Bonnier Multimedia Tack för att jag fick veta att dom gått i konkurs. ha de grabben / lilla mamsen

Riddaren

Swashbuckler
Från Target lär du inte få mycket svar. Företaget har gått i konkurs för ett par år sedan (1999?) och omorganiserades till företaget Paradox Entertainment, som gjort bl.a. Svea Rike.

Riddaren

Riddaren

Swashbuckler

Nog tycker jag att detta datarollspel passar in i detta forum. Det är i högsta graden ett som är baserat på DoD, även om det inte är ett bordsrollspel.

Jag menar... Kan man diskuttera datarollspelet EON, som dock troligen aldrig kommer bli färdigt, i Eon forumet, så kan man diskuttera ett datarollspel baserat på DoD i DoD forumet

Riddaren - som blir far nästa sommar enligt vissa rykten

Foggmock

Myrmidon
Datorspel [OT]

för gammalt? jag menade juh att jag ville ha gamla spel eftersom de funkar på min kassa dator hos morsan. den hos farsan är snäppet vassare. i vilket fall så är ett av mina favvoritspel Constructor, det fokuserar på spelglädje och är riktigt kul. de kollade sig int eblinda på fet 3dgrafik som kräver Voodoo 16, 511tusen meggabajt ram, och 1200 meg ledigt på C:.... alla dessa nya FPS som översvämmar marknaden som bara toppar varandra på systemkrav, inget annat. jag menar, IGI, hitman (som iofs KAN vara kul ibland) giants, max payne (som var kul i två kapitel, tills man märkte att det var samma grejj hela tiden, typ..) och framförallt är filmen Jurrasic Park 3, som bara är en massa j'ävla specialeffekter som stöder upp en tunn story. USCH för såna spel. min åsikt, förblir: kassa spel har fetbra grafik som bara vill ha snygga texturer. Bra spel har inte [nödvändigtvis] den bästa grafken, bara en enkel som funkar, som inte är för flashig. jag gillar inte grafiken hittils i WarCraft III (dagens spelare har inte vatt med på den gamla gosda tiden, när man satt hemma hos alen och lirade Warcraft 2, och hos erik och lirade WC1 innan dess.. mm det var bättre förr!), men spelet blir nog jävligt kul. det ser bara jävligt plottrigt och 'för mycket' ut.

innan jag har blitt klar, måste jag iväg till skolan, ifall jag fortsätter.. /images/icons/frank.gif
så för att spara er tid, och ge mig en god natts sömn, dör detta inlägg här: X

tonårsmamma

Veteran
Re: Datorspel [OT]

F´låt då missuppfattade jag dej..........Det var ju ett sunt tänkande du har :)) Själv älskar jag äventyrsspel, men det finns alldeles för lite på marknaden, speciellt för tjejer (och tanter som jag) Okej visst kan det va kul om det är häftig grafik (har ett rätt hyfsat grafikkort) men det är inte nödvändigt historien handlingen osv. är viktigare för min del...........till jul brukar det komma lite äventyrsspel senaste atlantis väntar jag otåligt på men jag vet inte när det är release på det....
/mamsen (Carina)/images/icons/sad.gif