Nekromanti Själarnas Brunn

Eksem

Champion
Re: Datorspel [OT]

Är man, som jag, en gammal nostalgiker med låga krav på grafik med höga krav på berättelsen föreslår jag att man laddar ner en Super Nintendo-emulator, samt spelet Final Fantasy 6 (också kallad III).

Rickard

Urverk speldesign

Jag rekommenderar datarollspelet Fallout 1 och Fallout 2. Det utspelas i framtiden och är ett efter katastrofenspel. F1 och 2 är det närmaste rollspel jag har upplevt.
Bl.a. genom att man får välja vad man ska säga, man säger olika beroende på hur intelligent och hur mkt man har i "speech" (sp?), det är olika slut beroende på hur man har spelat.. Jag kan räkna upp en massa saker... Dessutom kan man spela kvinna.
Dock är händelserna bara för män. När min bror spelade kvinna så hade han sex m en annan kvinna. /images/icons/smile.gif Visserligen kunde båda varit homosexuella men jag tror att händelsen var programmerad för att det skulle vara en man.

/[color:448800]Han</font color=448800> som blev lite besviken när han läste att tonårsmamma inte spelade "riktigt" rollspel

tonårsmamma

Veteran

Han som blev lite besviken när han läste att tonårsmamma inte spelade "riktigt" rollspel

Jag visste inte ifrån början (eftersom spelnamnen är samma)
Men vem vet jag är väldigt nyfiken

/Mamsen/images/icons/laugh.gif

Rickard

Urverk speldesign
Rollspel

"Men vem vet jag är väldigt nyfiken"
Om du börjar så finns vi här på www.rollspel.nu att hjäpa dig om du har några frågor. /images/icons/smile.gif

/[color:448800]Han</font color=448800> som hoppas "lilla mamsen" kan dra m sina tonårsdöttrar också. Det är alltid bra när det kommer fler tjejer till rollspelsbranchen