Nekromanti Självmordsbrevstråden

Man Mountainman

Storsvagåret
Okej, om ni bestämde er för att begå självmord, vad skulle det stå i ert självmordsbrev? Ni får själva avgöra vad den mest sannolika orsaken till en sådan drastisk handling vore.

Åh, och om någon tycker jag är hemskt okänslig iom detta inlägg så får ni väl smiska mig i ett PM.

Mattis

Swordsman
Anledningen skulle antagligen vara något väldigt drastiskt. Jag är en av de få i min bekantskapskrets som aldrig ens varit i närheten av att överväga självmord. Kanske om jag fick någon hemsk sjukdom som gjorde mig förlamad så att jag inte kunde göra annat än att kolla på tv utan ljud (för jag är döv, också).

Vad det skulle stå är ju självklart:
Jag är en djäfla karl.

Feliath

Swashbuckler
Äh, vad tråkigt! Jag trodde att du skulle göra en tråd om vad diverse historiska personer och så skulle ha skrivit i sina självmordsbrev. Nå ja.

Liksom Mattis är jag den minst självmordsbenägna organism jag känner till — vilket är lite paradoxalt eftersom vi är bekanta :gremwink: — och därför har jag mycket svårt att föreställa mig varför jag skulle ta mig till något dylikt, och följaktligen inte vad jag skulle skriva heller. Knowing me, skulle det väl vara om jag drack gift i ren vrede över hur otroligt korkad min omvärld hade blivit, innan jag hunne tänka för, eller något sådant.

Därmed väljer jag nog samma självmordsbrev som Paisley Tinkle: »You're not worth it.«

/Feliath — mänskligheten alltså

PAX

Jordisk Äventyrare
Svårt val. Eftersom jag säkert skulle ta livet av mig i en ren impulshandling så skulle mitt avskedsbrev säkert bli något i stil med:

"Är nere i källaren och släcker lyset..."

"I'll be back!"

"Meeting Morrisson at the other side."

"Älskling, jag blir borta en stund men har lagt lite pengar i burken så du kan köpa snus och cigaretter om du går till affären under tiden."

haltageten

Dum inuti huvudet
Oh, intresting. Det måste ju så klart vara något med stil. En klatchig line som många kommer ihåg. Som "plupp!", kanske "Ät skit ditt kebabäckel!". Möjligtvis "Jag har ett kastspö 3000 deluxe". Jag ångrade mig lite i valet av vad det skulle vara, det blir roligare som folk blir förvirrade när de läser det och inte fattar ett jota.

- Jocke, gillar att göra folk förvirrade.

Feuflux

omjonasson.se
Jag är orolig för dig Dnalor.

Jag är orolig för dig Dnalor. Först snackar du självmord och sedan kom tråden om att spöa upp farsor. Inte jobbar du på din serie heller, du har inte ens skrivit en liten notis om att du har en paus eller någonting. Jag vet ju inte vad jag ska tro. Är du deprimerad? :gremsmile:

För att svara på frågan: jag kan omöjligt se mig begå självmord... då får man ju inte reda på hur det går sen.

Rising

Vila i frid
När jag gick i självmordstankar så pendlade jag mellan: 1: skriva en lång och arg uppgörelse med alla dem som jag ville skuldbelägga för att mitt liv sög, 2: några melankoliska dikter som pekade på att jag aldrig passat in i världen och att det bara var "Darwin i ett nötskal" att sådana som jag skulle sorteras bort, 3: inte lämna efter mig mer än kanske något kryptiskt meddelande, bara för att visa att självmordet var planerat och inte någon impulshandling, samt för att sätta lite myror i huvudet på dem som hittade mig.

Det första känns ju lite orättvist; att anklaga någon som inte får möjligheten att replikera. Det andra vore svårt att klara av utan att bli teatral eller pretentiöst larvig. Och det tredje känns lite för billigt - som att bara säga "tack" och sedan lämna scenen när man vunnit en Oscar.

Tja, så jag klurade på det där tills jag helt plötsligt inte mådde dåligt längre.

Om jag skulle ta livet av mig idag så skulle jag bara skriva "det är Risifruttis fel alltihop!" på en stor skylt bredvid mitt hängda kadaver och göra mitt självmord till något av en kul happening för förbipasserande. Man måste ju bjuda på sig själv.

Rävnos

Warrior
Jag skulle lämna ett par brev.

Det första skulle jag skickade till snuten där jag förklarar vart de hittar min kropp. eftersom jag inte hade tagit det hemma, vill inte gärna att min familj ska behöva roa sig med att skrapa upp hjärnrester ur hörnen.

Det andra skulle jag lämna hemma hos föräldrarna, typ under en kudde eller något. Där jag ber om ursäkt, förklarar att jag älskar dem, att de har varit underbara, inte ska anklaga sig själva och att de ska ta hand om varandra. Och sedan göra klart att detta inte hade något med dem att göra och att de inte hade kunnat hjälpa mig ur detta. Sedan kommer en intygan om att polisen snart kommer hitta kroppen och ta hand om dem eftersom jag vill bespara dem det. Och att vi kommer ses igen.

Det tredje skulle jag skicka till min flickvän, förklara att jag älskar henne, att hon inte kunde hjälpa detta och att inget hon kunde gjort hade hindrat detta. Sedan hade jag skrivit ner lite av mina underbaraste minnen med henne, avslutat med att jag önskar att de inte blivit så här och beordrar henne att inte gräva ner sig, utan istället sörja mig ett tag och sedan lämna mig bakom sig. Var vi rätt förvarandra kommer vi träffas igen i nästa liv.

Sedan hade jag dragit i skogen till ett övergivet hus jag känner till, lagt ut en plast pressening på golvet, smällt i mig en stor mängd droger som jag tidigare på dagen köpt genom en bekant. Och sedan skjutit mig själv med ett hagelgevär genom munnhålan för att inte rycka undan pipan i sista sekund.

Presseningen är för att underlätta städandet, Drogerna för att jag inte ska banga och breven är väl självförklarande.

Nu fick ni metod, tankar och brev på samma gång.

Och nääe jag kan inte se någon anledning alls till att ha ihjäl mig själv, men så skulle det funka iaf

\Marcus som alltid tycker det är bra att ha en plan

Rävnos

Warrior
Re: Självmordsmetoder [OT]

Satt och läste på en forum för autiska igår i samband med skjutning som var i USA under helloween.

Där hittade jag iaf en länk till en sida som analyserade självmords metoder. Fick upp ögonen för en mkt bisarr metod som har använts en gång.

Krävs lite förarbete men kortfattat funkade det så här.

1) köp ca 125m rep och 100 meter pianovajjer.

2) splitta upp pianovajjern i fem 20 meters sektion var och repet i fem 25 meters sektioner.

3) leta reda på en bro med mer än 25 meters fallhöjd.

4) Fäst repen rund handleder, fotleder och ordentligt spänt runt bröstkorgen.

5) fäst pianovajjern vid armhålorna, ljumskarna och halsen.

6) fäst repen och pianovajjern på bron, väster arm och ben till vänster om dig, höger ben och arm till höger om dig och bröstkorg och hals direkt bakom dig.

7) ta mod till dig och gör ett hopp, försök ligga horisontellt i luften.

om du har spänt upp rep och vajrar rätt så kommer detta resultetera i att det hänger ett torso och fyra lemmar från repen i bron.

Jag mådde satans illa av att läsa detta, men kan inte hitta länken just nu.

Någon som hört talas om denna metod och isåfall kan bekräfta att det har hänt?

Johan K

Gammal & dryg
Okej, om ni bestämde er för att begå självmord, vad skulle det stå i ert självmordsbrev?
Well, om jag mot all förmodan skulle komma till denna punkt att jag överhuvudtaget skulle funera på att ta livet av mig. Då skulle det nog stå: Tack & hej för fisken & på återseende nån annan dag !

Dock så skulle jag nog aldrig våga ta livet av mig, gillar livet för mycket för att göra det.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Förmodligen inget. Givet den orealistiska händelseutvecklingen att jag skulle ta livet av mig skulle nog mina existerande problem vara orsaken, varför min allt för hårda självkritik helt hade hindrat mig från att skriva något. Jag menar, tänk om folk läser det och tycker det är fånigt och melodramatiskt. Nej, en kula genom hjärnan talar för sig själv.

Krille

Super Moderator
"Okej, om ni bestämde er för att begå självmord, vad skulle det stå i ert självmordsbrev?"

"Det är rollspelens fel."

Arfert

Facit

Yack! vad är det för fel på att stoppa in en hagelbössa i munnen?

Rävnos

Warrior

att blåsa skallen av sig kan ju vem som helst göra, real deal är att gå ut på ett sådant sätt så man blir en legend :gremwink:

Ett annat "skönt" fall jag läste om på den sidan var killen som fäste 200m fiskelina runt en pelare, satte sig i bilen med en snara runt halsen och körde med full gas därifrån.

Lite samma tema där..