Nekromanti Sjukdomar

Rickard

Urverk speldesign
Mina spelares rollpersoner brukar aldrig bli sjuka, bara om det är nödvändigt för äventyret.

Har ni någon tumregel för detta, t.ex. för förkylning.

/[color:green]Han</font color=green> som just nu är förkyld

Kaoin

Veteran
Kör strängt med sjukdomar, men så fort rollpersonerna går ut utan skor och strumpor så matrialiseras Ma Ma-demonen som stör dem med sina imponerande krafter tills de går in igen och klär sig ordentligt.

(Nej, jag är inte seriös, men det kanske var en tanke tills nästa kampanj :))

--
[color:red]"Everyone else reeked of agitation. The Asha'man only smelled...ready."</font color=red>

Johan K

Gammal & dryg
Det enklaste är att ta och se hur det ser ut i det verkliga livet. Där så kan man ju bli sjuk rätt var det är... Sen om själva rasen kanske är lite mer tålig på vissa sjukdomamr så är det väll bara att de inte får den sjukdommen så ofta.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Dart

Warrior
Nja tycker att RP är ju faktiskt "hjältar" så jag brukar bara smitta ner dom om dom tex badar i iskallt vatten för länge eller level under dåliga förållande. Eller min favorit en RP fixade ihop en annas sår med hjälp av den skitigaste dolken på kontinenten. Den stackars RP´n som var medvetslös när detta hände hade en fin inflammation sedan som nästan tog livet av han.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Lord Samuel

Warrior
Jag skulle vilja föreslå att du lägger in lite sjukdomar här och där, helt enkelt för att det ger mer djup och realism i rollspelet. Inte för många såklart, men nån liten förskylning eller lite feber då och då ger ju spelet mer känsla av verklighet.
Se bara till att undvika sjukdomar som lungsot, pest och spetälska, för det skulle kännas lite trist om ens RP dog av sjukdom.
Se också till att sjukdomarna inte förstör äventyret. Att en RP får magsjuka kvällen innan de ska möta den onde magikern och göra slut på hans skräckvälde är kanske inte så givande.

Feuflux

omjonasson.se
Så länge inte RP:na blir sängliggandes med allvarligare sjukdomar så är det väl ok att smitta ner dem med någonting. När jag tänker efter så brukar jag nästan aldrig köra med sjukdomar när jag är SL. Kanske ska lägga till det lite mer...

Rickard

Urverk speldesign
Tackar för ditt svar <EM>Lord</EM> Samuel (konstigt med en lord som är vapenbärare). Jag skrev detta inlägg bara för att jag kom på att jag inte lagt in sjukdomar och nu börjar det stunda mot vinter för RP:na.

Dart. Nå't sånt skulle jag aldrig kunda komma på... Har lite luckor i mitt SL:ande.

/[color:green]Han</font color=green> som en gång gav en stad böldpest från en båt från fjärran land. Gissa om det blev panik bland spelarna

Lord Samuel

Warrior
Appropå mitt namn:)

Så är det så att jag i vanliga fall kallar mig "Lorsa" på internet, vilket är en förkortning av det ursprungliga Lord Samuel som jag kallade mig när jag spelade warcraft2 nätverk.
Men jag ansåg inte att Lorsa passade så bra i ett rollspelsforum, och i brist på bättre fick Lord Samuel duga.
Jag var till och med Lord och grisodlare ett tag. Jag är nog Lord över ett väldigt litet ställe tror jag...