Den här tråden påminde mig om att jag behöver en tråd om dårhus-skräck.
15. Du är inlagd och har blivit opererad i magen, blindtarmen eller liknande. På natten vaknar du av att du har ont i magen. När du tar undan täcker ser du att något rör sig under huden i magen. Det är definitivt inte gaser, utan något levande...
16. Du delar rum med en patient som har en hjärtmaskin kopplad till sig, en sån där som säger pip, pip, pip för varje hjärtslag.
En natt hör du hur maskinen säger "piii..." - din rumsgranne har fått hjärtstillestånd.
Du förväntar dig att en doktor eller sköterska ska komma springande, men ingen kommer.
Efter någon minut börjar du själv larma och skrika, men ingen kommer.
Efter fem minuter har du skrikit dig hes när du plötsligt hör: "...iiip-pip-pip-pip".
Ett par sekunder senare kommer en sköterska inrusande och undrar vad du skriker om...
17. Du sover i en fyr-bädds sal när du vaknar av sömnparalys. I salen finns flera gråa små varelser som utför medicinska experiment på er.
Din sänggranne får sitt huvud undersökt och får saker uppkörda genom näsan.
I sängen mitt emot får patienten mitt emot sin mage undersökt.
Patienten diagonalt mot dig får sin arm undersökt.
Och på dig kör de upp något i rektum utan att du kan röra dig eller skrika.
På morgonen antar du att det var en mardröm, men när ronden kommer klagar din granne på huvudvärk, patienten mitt i mot klagar på magvärk,...
18. På natten vaknar du av att du hör ett skrattande barn som springer i korridoren utanför. Det här är en vuxenavdelning och det är definitivt utanför besökstid.
När en sköterska kommer förbi frågar du av ren nyfikenhet vad det var för barn.
Hon tittar konstigt på dig och säger att det inte varit något barn på avdelningen.
Nästa natt hur du samma barnskratt igen och du hasar dig upp för att gå ut i korridoren för att se vad det är.
Du ser precis ryggen på på ett litet barn springa ut från avdelningen, när en nattsköterska kommer ut ur sitt rum.
Hon har givetvis varken hört eller sett något och undrar vad du gör uppe.
Tredje natten bestämmer du dig för att spela in barnskrattet. På morgonen spelar du triumferande upp barnskrattet för sköterskorna som bara tittar konstigt på dig... det är bara du som kan höra det inspelade barnskrattet.
19. Du ligger i din sjukhussäng när du plötsligt hör en fluga surra i rummet
Efter ytterligare en stund hör du ytterligare en fluga, och efter ytterligare en stund en tredje fluga - och du bestämmer dig för att kalla på en syster som får bort flugorna.
Efter en stunds tystnad hör du återigen en fluga, och ytterligare en, och ytterligare en... och en syster tar hand om dem igen.
Efter att detta återupprepats ett par gånger bestäms att du ska få ett nytt rum medan ditt gamla desinfekteras.
Det dröjer ett par minuter i ditt ny rum när du plötsligt hör ett surrande...