skraku
Veteran
- Joined
- 12 Aug 2018
- Messages
- 7
@LordXaras
Mat som skickas genom sjumilasteg ruttnar inte nödvändigtvis, men det korrumperas. Små svarta fläckar har väl ingen dött av tänker kanske du. En vecka senare har Nattbäcka ett förstyggelseutbrott på halsen. Verktyg, textilier och annat man inte ska äta blir knepigare att göra något åt, men alla föremål och platser har skuggor. Korruption sipprar nedåt genom de teleporterade tegelstenarna och bildar pölar av försurad magi i källaren. De här äventyren skriver sig själva!
Har för mig att det nämns att mystikern som kan utföra sjumilaklivet är mystiskt länkad till de cirklar hen kan nå. Då borde cirklarna också vara länkade tillbaka till mystikern. Det gör magiska cirklar till ytterst känsliga punkter. Rimligtvis vill man magiskt sanera magiska cirklar med själsstenar så att korruptionen inte sprider sig till de som passerar genom den eller är länkade till den. Ju flitigare en cirkel används, desto större risk att den svärtas. Om icke-disciplinerade stackare skickas genom cirkeln drar den på sig mer korruption.
Jag tänker mig ett sjumilakliv lite som blandning av en resa genom warpen i Warhammer 40k, bifrost i Thor: Ragnarok och warp space i Steven Universe. Det tar en viss tid, men kortare än det annars skulle ha gjort. Håll dig på "vägen" och var nära mystikern under resans gång. Blir du rädd eller ondsint i warpen (misslyckas med Viljestyrka?) drar du till dig alla möjliga obehagligheter. Och vad du gör, avbryt inte resan mitt i. Stör inte mystikerns koncentration. Du kan kastas ut någonstans där du absolut inte vill vara. Eller så blir du fast här, i drömmen mellan världar.
En hård begränsning på trollkarl + 1 i teleportern låter ju mest speldödande dock. Spelaren tog rimligtvis ritualen för att kunna hoppa runt med sitt party på spännande vis. "Ja, men" är spelledarens mantra
Mat som skickas genom sjumilasteg ruttnar inte nödvändigtvis, men det korrumperas. Små svarta fläckar har väl ingen dött av tänker kanske du. En vecka senare har Nattbäcka ett förstyggelseutbrott på halsen. Verktyg, textilier och annat man inte ska äta blir knepigare att göra något åt, men alla föremål och platser har skuggor. Korruption sipprar nedåt genom de teleporterade tegelstenarna och bildar pölar av försurad magi i källaren. De här äventyren skriver sig själva!
Har för mig att det nämns att mystikern som kan utföra sjumilaklivet är mystiskt länkad till de cirklar hen kan nå. Då borde cirklarna också vara länkade tillbaka till mystikern. Det gör magiska cirklar till ytterst känsliga punkter. Rimligtvis vill man magiskt sanera magiska cirklar med själsstenar så att korruptionen inte sprider sig till de som passerar genom den eller är länkade till den. Ju flitigare en cirkel används, desto större risk att den svärtas. Om icke-disciplinerade stackare skickas genom cirkeln drar den på sig mer korruption.
Jag tänker mig ett sjumilakliv lite som blandning av en resa genom warpen i Warhammer 40k, bifrost i Thor: Ragnarok och warp space i Steven Universe. Det tar en viss tid, men kortare än det annars skulle ha gjort. Håll dig på "vägen" och var nära mystikern under resans gång. Blir du rädd eller ondsint i warpen (misslyckas med Viljestyrka?) drar du till dig alla möjliga obehagligheter. Och vad du gör, avbryt inte resan mitt i. Stör inte mystikerns koncentration. Du kan kastas ut någonstans där du absolut inte vill vara. Eller så blir du fast här, i drömmen mellan världar.
En hård begränsning på trollkarl + 1 i teleportern låter ju mest speldödande dock. Spelaren tog rimligtvis ritualen för att kunna hoppa runt med sitt party på spännande vis. "Ja, men" är spelledarens mantra