Nekromanti Skägg

Ezping Orm

Hero
Eftersom jag är den ende från min spelgrupp som skriver här, så får jag väl redovisa hela gruppen. Alla är i 20-års åldern.

Nanne Dogg har inte skägg, han tycks sakna skäggväxt helt.

Järnis har nog aldrig haft skägg (jag tror att han lider av samma problem som Nanne Dogg) men en fjunig mustasch har jag sett.

Fille hart nåt som liknar skägg ibland, men det beror nog mest på lathet.

Arif har däremot ett snyggt, välansat skägg.

Slutligen så har jag själv inget skägg, men ofta några dagars skäggstubb.

Är bara 15, har inget skägg. Än. Men det börjar synas fjun :gremsmile:
Annars så är skägg underrepresenterat. Bara sett två av ca 12 med skägg, och det är inga stora saker

Morgoth

Swashbuckler
Re: Håll muspekaren över stjärnorna...[NT]

"NT = Nakna Tanter"

Äh, det där var väl inget att hänga upp i granen, direkt? Jag är å andra sidan känd för att ge femmor för dålig humor, så jag ska nog inte vara sämre idag. (tyvärr har jag redan röstat på dig, så jag får vänta tills nästa omgång)

Rising

Vila i frid
Skyll dig själv som klickar på NT-inlägg [NT]

Alltså, nu får du som klickat på det här inlägget skärpa dig. NT betyder No Text och med det menas att man inte ska klicka på inlägget utan bara läsa titeln. Det här inlägget är ett NT-inlägg och tja, mycket riktigt så finns det inget vettigt här att läsa.

Allt rimmande på DoD-forumet gör dock att jag nålar upp en liten dikt jag har skrivit:

Vi är latratorer, vi
kastar och slänger, vrider och vränger
stannar på rött och försvinner i mängden
aha-aha
Vi är latratorer, vi
du skall slicka upp smulor
ifrån våra sulor
stänga din mun när vi skrider förbi
vi är din vän - skall som vänner förbli
aha-aha-aha
Vi är latratorer, vi
du skall prata som oss om du vill bli förstådd
lyssna på oss eller bliva förrådd
aha-aha
Vi är latratorer, vi
tuggar och bänder, med klor och med tänder
spanar från skuggor och ser allt som händer
du smiter - jag biter
läcker liter för liter
pass opp för betten
blod på parketten
Vi är latratorer, vi!
aha-aha-aha

Quan'talis

Swashbuckler
Tänk på de som kör med platt visning (nt)

De stackarna kan ju ingenting åt att de ser vad som står i NT-inlägg, och så får de söta små kräken helt oförskyllt höra saker som att de ska "skärpa sig" och "bara läsa titeln". O grymma öde &c.

-JPS- som vill påpeka att om inlägg där det inte står någonting vettigt ska märkas med (nt) blir ju gamla hederliga (OT) arbetslöst. Och det vill vi ju inte. Tänk bara på hur svårt det måste vara för en förkortning att få socialbidrag.

Rising

Vila i frid
NT verkar helt verkningslöst iaf [OT]

För sakens skull:

NT = No Text (det skriver man i rubriken för att markera att inlägget saknar text)
OT = Off Topic (det skriver man i rubriken för att visa att inlägget inte har med huvudtråden att göra)

Nå, med den nya spionfunktionen på "Vilka är inloggade"-sidan så kan man konstatera att folk verkar skita i NT i alla fall. Direkt när jag skrivit mitt NT-inlägg så såg jag att tre-fyra personer omedelbart tog och gick in på inlägget och sniffade efter vad som kunde finnas där.

NT har således ingen som helst vettig funktion.

(Förresten, måste kolla detta med er andra; antingen är jag världens ego, eller så verkar det ibland som om vissa inloggade helt och hållet verkar inrikta sig på att klicka på just ens egna inlägg. Jag har lyckats följa vissa som klickat fram Rising-inlägg på Rising-inlägg i långa sekvenser om sju-åtta inlägg på raken innan de brytt sig om att kolla vad någon annan skrivit! Är det inte fantastiskt!? Örm, nu när jag skriver det här märker jag vilken fullkomligt sorglig människa jag är. Svara inte...)

/Rising
som skojade lite på slutet :^)

Vad jag däremot älskar är när man ser någon som har gjort en sökning och sitter och läser något jättegammalt inlägg. Då hakar jag alltid på och funderar lite över vad användaren kan ha varit ute efter då han gjort sökningen, och om han hittade det han var ute efter. Dessutom är det trevligt att läsa gamla trådar.

Feuflux

omjonasson.se
Re: NT verkar helt verkningslöst iaf [OT]

NT har således ingen som helst vettig funktion.

Precis! Jag står helt enkelt inte ut med att ha en massa olästa inlägg bara för att de råkar heta "yada yada (NT)". Jag läser dom ändå.

Svara inte...

You can't stop me. :gremsmile:

Morgoth

Swashbuckler
Slakten av röda mappar [NT... hehehe]

"NT har således ingen som helst vettig funktion."

Jo, två:

A. Du kan pumpa in hur mycket skräp som helst och belaste servern hur mycket som helste, och Olle märker ingenting... tihi... :gremgrin:

B. Du kan klubba röda mappar! Det är askul att klubba röda mappar! Päng, päng! Dem är i vägen! Bortmärom! Slaaaakt!

"Vad jag däremot älskar är när man ser någon som har gjort en sökning och sitter och läser något jättegammalt inlägg. Då hakar jag alltid på och funderar lite över vad användaren kan ha varit ute efter då han gjort sökningen, och om han hittade det han var ute efter"

Du menar när jag läste Rollspelsriksdagstråden och du hakade på? (wow, det där lät ju värsta Flipperharmoni) Låt mig säga så här:

-Det är bättre tidsfördriv än att läsa igenom dina och Krilles gaml gräl!

Quan'talis

Swashbuckler
Re: NT verkar helt verkningslöst iaf [OT]

Att skriva "svara inte" är nog det säkraste sättet att få svar...

(Förresten, måste kolla detta med er andra; antingen är jag världens ego, eller så verkar det ibland som om vissa inloggade helt och hållet verkar inrikta sig på att klicka på just ens egna inlägg. Jag har lyckats följa vissa som klickat fram Rising-inlägg på Rising-inlägg i långa sekvenser om sju-åtta inlägg på raken innan de brytt sig om att kolla vad någon annan skrivit!

Jag upplever det helt tvärtom. Ibland kan jag se folk läsa ända upp till tio inlägg utan att något av dem är mitt... vart är världen på väg? (svara inte)

Vad jag däremot älskar är när man ser någon som har gjort en sökning och sitter och läser något jättegammalt inlägg. Då hakar jag alltid på och funderar lite över vad användaren kan ha varit ute efter då han gjort sökningen, och om han hittade det han var ute efter. Dessutom är det trevligt att läsa gamla trådar.

Alldeles nyligen läste jag gamla trådar på kulturforat och märkte sedan att folk inte bara hade följt efter mig, utan också svarat på ett inlägg som var mer än ett år gammalt. Har dagens ungdom inget vettigare att göra? (jag behöver knappast nämna att jag också skrev ett inlägg i tråden).

-JPS- som tittar på gamla trådar bara för att läsa mina egna inlägg. Jag var mycket bättre förr.

Rising

Vila i frid
Din fuling! [OT]

"Du menar när jag läste Rollspelsriksdagstråden och du hakade på?"

Äh, det finns ju en aktuell länk dit. Klart att folk klickar på länken och undrar var de hamnar. Nej, jag menar riktiga sökningar. Någon var inne på "kvinnliga rollspelskonstruktörer" (den hette inte så, men jaja)-tråden och snokade, exempelvis, och en annan var inne på någon trött tråd om vampire (den var före min tid) där det inte sades något vettigt. Folk verkar göra sökningar lite då och då, faktiskt.

Något som är tråkigt med spionfunktionen är att anonymspottingen har blivit så trist. Alla anonyma är typ Eon-kobolder som bara klickar på tråkiga inlägg och läser långsamt. Dessutom verkar de alla dumma nog att klicka på "Drakar Och Demoner - Skitkul parodi på DOD !!!"-blufftråden och stanna där i flera minuter.

"Låt mig säga så här:
-Det är bättre tidsfördriv än att läsa igenom dina och Krilles gaml gräl!"

Aiiiiih! Har du spionerat på mig när jag suttit och nostalgiläst gamla grältrådar!!?!? Jag känner mig så naken! Buhuuu!

Rising
springer iväg med rödgråtna ögon. Det är ju jätteläbbigt när folk spionerar på en och vänder det mot en! ;^)

Sodivra

Champion
Hahaha! BUSTED!

Slår vad om att du sitter och försöker räkna ut vad Krille följer för diskussionsmönster.. Guuud vad laaaaaamt! :gremgrin:

Jag tyckte verkligen att det var kul att se att anonyma läser www.rollspel.nu -forumet.

Rising

Vila i frid
Näru [OT]

"Slår vad om att du sitter och försöker räkna ut vad Krille följer för diskussionsmönster.. Guuud vad laaaaaamt!"

Krille hänger för mycket på fel forum för att jag ska orka följa honom. Roligast är Han (kommer in på nätterna och gör Han-räder där han svarar på hur många trådar som helst i en svindlande hastighet. Boom! boom! boom! Liksom. Rena bombmattorna. Det är dessutom roligt att följa någon som läser med platt visning eftersom man inte riktigt vet vad han tittar på för inlägg för stunden.) och såna som du, Morgoth, Storuggla, Yazzilus och Quan'talis. Ni är så härligt förutsägbara när det gäller vilka trådar ni skall svara på. Så fort någon i förbigående nämner något som är lite konstigt, barnsligt, rubbat eller obskyrt i största allmänhet så är det bara en tidsfråga innan ni allihop samlas runt inlägget som gamar och en efter en ger något fånigt svar på det hela. Typiskt kul. Skriver man en lång och lite konstig rubrik så blir ni helt vilda och klickar på den så fort ni bara kan. Hur kul som helst. :^)

/Rising
som från och med nu skärper till sig. Inga fler OT-inlägg i den här tråden.

Rickard

Urverk speldesign
10 pers, ingen skäggväxt

Ingen i min spelgrupp (10 st) har skägg.. Vi är i åldrarna 19-23.. Själv har jag för dålig skäggväxt för att odla, men jag funderar på mustasch när det väl tar fart..

På LinCon så är det väl mest folk utan skäggväxt (även om man bortser från Magicspelarna), fast det är de med skägg som märks mest..

~Den här tråden sporrar [color:\\"green\\"]Han[/color] till att starta en egen tråd

Rickard

Urverk speldesign
Bombmattor, minsann? : ›) [NT, OT]

Utöver det, nu när det är så mycket händelser på forumet så skriver jag 5 sidor långa svar (totalt), inklusive citat och titlar.. Det är väl c:a 5-8 inlägg per dag! Jämför med hur det var förut då jag skrev 2-3 inlägg/dag i snitt..

Förresten, det där med NT.. ANT är ju mycket mer menlöst.. Iaf. för uvar som jag (och [color:\\"blur\\"]Kvante[/color]) som sitter och läser alla inlägg.. Fast för mig kommer det ju mer naturligt, när jag kör med platt version och allt..

~Nu är det första gången som [color:\\"green\\"]Han[/color] seriöst funderar på att göra sig anonym (det här är ju skrämmande)

Mustasch?

Själv har jag för dålig skäggväxt för att odla, men jag funderar på mustasch när det väl tar fart..
Neej Han! Du får inte! Mustasch är inte snyggt! Då försvinner plötsligt en rollspelsidol med ett nästan helt eget DoD-spel baserat på husregler ur mitt liv. :gremsmirk:

/Black Dwarf, som vet att han kommer att förföljas av mustaschier i fem år framöver nu :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"-JPS- som vill påpeka att det ovanstående bara gäller min fysiska existensform. Min själ har skägg till knäna. "

Att riktigt framstående själar har skägg är väl ingen större hemlighet, men att de har knän det visste jag inte.

Sodivra

Champion
Re: Näru [OT]

Hallå där, Yassilus heter han ju.. Yazzilus låter ju som någon form av jazzigt skaven-vapen.. :gremtongue:

Det är rätt kul att [color:\\"green\\"]Han[/color] har fixat sin egen teknik, ja.. Men vad är det för absurda inlägg du anklagar mig, Morgoth, JPS och the Y för? (Missförstå mig inte, det är skitkul när folk bryr sig) Jag kollade igenom mitt arkiv lite, och hittade mest "snälla" inlägg.. "Men Clay-O-Rama", "Nostalgi [OT]" och "Det blir bara sjukare och sjukare" kan man kanske räkna till dom obskyra? :gremsmile:

Själv är jag mer rädd för att jag börjat skriva innehållslösa slarviga inlägg, fast det kanske bara är jag som har blivit så van vid forumet.. Eller nåt. :gremtongue:

Storuggla

Champion
Re: Näru [OT]

Men vad är det för absurda inlägg du anklagar mig, Morgoth, JPS och the Y för?

Jasså? Men mig försvarar du inte va? Fiskpäls!

Storuggla, kreativ förolämpare