Nekromanti Skärmdump [OT]

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Skärmdump [OT]

Högerklicka på skrivbordet, välj "Sortera ikoner efter" och i undermenyn så avmarkerar du "Visa skribordsikoner".
Whoa! Varför har jag aldrig sett det där menyvalet förut? Nu försvann ju t.om den jobbiga Psionikonen, och mitt skrivbord är nu blankt och rent som en nupudrad bebisröv. Underbart!

(Enda prioblemet nu är att jag ju fortfarande vill kunna, högst temporärt, lägga skit på skrivbordet... Jaja, en vana att lägga av med, så skitsamma)

Nu ska jag bara vänja in mig vid att använda Launchy för att starta alla program, så kan jag göra mig av med dels min sidebar (som har en hel del ioner men var dold på mitt screenshot, så fuskare jag är) och dels de där besvärande ikonerna som fortfarande ligger i en liten toolbar i startmenyn...

Sedan vore det kul att kunna få bort (utan att ta bort programmen för):
* Daemon Tools (ska börja starta när jag behöver, funderar jag på)
* C-media 3d Audio (kontrollerar mitt inbyggda ljudkort)
* Logitechs mouse-pryl
* HP Deskjet 3600 series (styr min HP deskjet 3500)

Jag tycker illa om att ha en massa ikoner jag egentligen känner att jag inte behöver därnere i högra hörnet. Och att "dölja" dem på M$-vis duger inte, jag VET ju att de finns där. Urscha.

Troberg

Sinister eater
Re: Skärmdump [OT]

Sedan vore det kul att kunna få bort (utan att ta bort programmen för):
* Daemon Tools (ska börja starta när jag behöver, funderar jag på)
* C-media 3d Audio (kontrollerar mitt inbyggda ljudkort)
* Logitechs mouse-pryl
* HP Deskjet 3600 series (styr min HP deskjet 3500)
Deamon Tools har bättre alternativ numera, de senaste versionerna är helt sönderspammade av adware och sånt. Jag kör PowerISO, fast då får du fortfarande en tray icon.

Ljudkortsgrejan brukar man inte behöva, bara döda av processen och ta bort den från autostarten (via tex Autoruns från sysinternals).

Dito musgrejan.

Dito printergrejan.

Om inte annat kan du prova att bara döda processerna. I värda fall funkar det inte och du får boota om, men det är ju kvickt gjort.

krank

Deamon Tools har bättre alternativ numera, de senaste versionerna är helt sönderspammade av adware och sånt.
Har PowerISO emulering av safedisc etc? Och hur är det med systemresurser? Har funderat på byte, men inte bestämt mig. Jag har dessutom inte märkt av någon adware alls...

Ljudkortsgrejen behövs tyvärr, är den inte igång får jag inget surroundljud - och ibland lägger surroundljudet helt av, och då måste man in i programmet och mecka tillbaks det. Skitprylar, I know. Borde köpa nytt ljudkort.

Musgrejen fick jag bort alldeles nyss nu, det fanns en "show in systray"- grej i inställningarna.

Nåja, jag är på rätt spår iaf...

Troberg

Sinister eater

Har PowerISO emulering av safedisc etc? Och hur är det med systemresurser?
Har inte hårdtestat det, så jag vet inte. Har dock funkat fint för mig. Systemresurserna är jämförbara mellan dem, speciellt senare versioner av Daemon Tools.

Jag har dessutom inte märkt av någon adware alls...
Har du testat senaste versionerna? Jag gjorde det, sedan hade jag över en timmes jobb att rensa bort skiten den installerat.

krank

Har du testat senaste versionerna? Jag gjorde det, sedan hade jag över en timmes jobb att rensa bort skiten den installerat.
Tja, om vi snackar adware så har jag inte, efter att ha installerat en hyfsat ny version, vare sig märkt några nya popups, underliga toolbars, eller någon annan form av reklam på min dator. Och är det inte reklam, så är det inte adware =)

Går det inte att välja att inte installera skiten? Eller är det jag som missat de "allra senaste" versionerna? (jag kör 4.10 utan problem, f.ö)

Troberg

Sinister eater

Går det inte att välja att inte installera skiten? Eller är det jag som missat de "allra senaste" versionerna? (jag kör 4.10 utan problem, f.ö)
Jag använde gratisversionen (de har ju börjat med betalversioner nu), det kan bero på det.

krank

Jag använde gratisversionen (de har ju börjat med betalversioner nu), det kan bero på det.
Åfan, såg det nu. Jag skaffade min 4.10:a innan de började med det, har jag för mig. Nu vet jag definitivt att det knappast blir några nya versioner för min del... Fast du, PowerISO, är inte det också betal?

Vad är det för adware du pratar om - är det deras "search bar" etc som man kan välja bort, eller är det mer?

Nåja, jag har en version som inte är nån "lite"-version och inte heller betal, utan (tydligen då) bland de sista som släpptes innan de gick över till nya systemet...

Troberg

Sinister eater

Fast du, PowerISO, är inte det också betal?
Bara formellt sett.

Vad är det för adware du pratar om - är det deras "search bar" etc som man kan välja bort, eller är det mer?
Kommer inte ihåg, annat än att det var attans irriterande.

krank

Bara formellt sett.
Heh. Tja, jag försöker ju numera att undvika, vad ska man säga "informellt gratis" programvara om jag kan... =)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Utbruten deltråd

Här kan ni diskutera (eller fortsätta diskutera) kring Daemon Tools och dess alternativ.