entomophobiac
Low Prep High Play
Har haft lite fullt upp med vardagen ett tag, men nu när Onda människor skall skrivas klart är det dags att boxa in kvällarna igen! Men det fick mig också att halka in bland foldrarna med påbörjade och påtänkta projekt. Så jag tänkte "skåprensa" lite och helt enkelt summera vilka jag kommer försöka göra något av de kommande åren. För vissa idéer tror jag fortfarande på.
Ni får väldigt gärna haka på och berätta om era egna skåpsmulor!
Smulor från mitt skåp:
Ni får väldigt gärna haka på och berätta om era egna skåpsmulor!
Smulor från mitt skåp:
- Best -- Monsterjägarrollspelet. Skrev "klart" det i en vända, men har konkretiserat det lite mer sedan dess och vill skriva om det egentligen från scratch för att underlätta oförberett enkvällsspel. Vet vad jag vill göra och det borde inte ta så lång tid, så kanske trycker ett ex eller två för eget bruk inför GothCon i år. Lite sugen på att göra Best till mitt GothCon-arr 2021.
- Spin. Rollspel om att spela lobbyister som försöker vinna över varandra. Ett försök att raffinera regelidéerna från Gustav måste dö till ett renodlat intrigsystem med ett mer modernt och relaterbart tema.
- Soap. Rollspel om att spela hemlösa i USA i modern tid. Inspirerat av intervjuserien Invisible People på YouTube, som är flera hundra intervjuer med hemlösa som pratar om sina bakgrunder, liv, och leverne. Vet i stora drag vad jag vill göra med det men det är faktiskt riktigt tungt att skriva. Spelade själv ett Kultscenario en gång om att spela hemlösa på julafton som jag måste säga lämnade starka spår, så jag vet att det finns en poäng med att uppleva saker från det här perspektivet.
- Stjärnmakt. Någon sorts halvnära framtid där Svea Rike styr solsystemet. Frukta och älska Gud. Gör som Riket kräver eller få en volframstav i huvudet från omloppsbana. Förtryck, mörker, och dålig stämning. Eller bara rymdnörderier. Har inte bestämt mig riktigt...
- Stand & Deliver. Rollspel om att ta från de rika och behålla själv. Självklart 1700-tal eftersom det fascinerar mig löjligt mycket. Planera och genomför kupper och rån; försök sedan komma överens efteråt.
- Stainless Steel Rat. Sugen på att göra ett regelsystem baserat på de här böckerna, men det är liksom ett varumärke och därför känns det lite dumt. Skulle nog kunna vara det mest lightweight systemet på denna sidan någonsin dock.
- Mourne. Mitt egna Drakar och demoner. För som en vän sa så har vi alla velat skriva just det någon gång -- vårt egna Drakar och demoner. I det här fallet en öppen kampanj med tillhörande tärningslöst regelsystem. Kampanjen är till stora delar redan skriven, reglerna med, men det har liksom aldrig blivit mer än så för jag har alltid upplevt det som ett projekt som bara är ett egoprojekt och saknar relevans för övriga världen.