1) Låt rustning var överlägsen i strid, men skit i belastning och annat trams (i praktiken vanligt, tror jag)
2) Låt rollpersonerna skaffa tjänstefolk, packåsnor och annat, och ha alternativ utrustning för olika situationer, så att de tunga rustningarna och skölden kommer fram på slagfältet, bara.
3) Kör mångfaldslinjen: vi diskriminerar varken fullplåtsanhängare med besvärliga belastningsregler, eller barbarer i höftskynk utan mega-pansar. Stort vapen, två små vapen, klubbor, hjälmar, fjällpansar? Det är mest en "gimmick" eller ett "skin" som kan ha någon lite effekt/twist, men det som egentligen räknas är rollpersonens skicklighet, inte hennes gear. På samma sätt diskriminerar vi inte kvinnor eller halvlängdsmän för att de är nättare (för det är inte roligt, och det är inte så vi vill föreställa oss vårt spel),
Jag röstar (3). Sådana spel tycker jag är bra spel för att spela en rolig berättelse och bejaka spelarnas idéer.