Hmmm...två saker kommer mig till minnes.
Den första är en omgång Mutant för länge sen, nåt av de tryckta äventyren.
Vi skulle åka o kolla vad som hade gått fel på nån bas (nåt elakt virus åt datorer). Där var allting knas. Först skjöt basen lite på oss när vi kom flygande, men det ordnade sig.
Sen lämnade vi vår farkost tillsammans med piloten o vi gav honom en walkie-talkie så vi kunde säga till om vi behövde dra fort som faan.
Sen försökte säkerhetssystemen döda oss, och de uppförde sig underligt i allmänhet o sen blev det bara brus när vi försökte använda våra pratmojänger...
När vi till slut hittade matsalen med döda kroppar upplagda i fina mönster så höll det inte ihop längre. Jag flydde i panik o fick mina kamrater med mig o vi åkte därifrån i ogjort ärende.
Det var läskigt där!
Den andra var i In Nomine.
Vi hade hittat en liten trollunge som hamnat i den riktiga världen (hon kom från drömmen). Hon växte väldigt fort. De andra var mer psykopatiska mördare så jag tog på mig rollen som pappa, och försökte förklara världen för den här lilla flickan, som dels har en svans, en tunga på en halvmeter och växer upp med ett år i veckan ungefär.
När hon hade blivit lite äldre (9 år?) så kom det in en ny spelare till gruppen som tog över henne o då blev samspelet ännu viktigare. Hon började ställa frågor om allt och det hela var faktiskt väldigt fint...
Gången jag tänker på är vid ett tillfälle då vi letar efter nån information på biblioteket och jag tar henne åt sidan (både i spelet och i verkligheten). Sen sitter vi där och pratar om världen och änglar och våld och kärlek och allting annat. Vi lyssnade inte alls på vad de andra pysslade med, fast de frågade oss nån gång mitt i om vi hade det bra.
Vi satt där i ungefär 2 timmar IRL medans de andra spelade vidare på själva storyn så pratade vi med varandra, i spelet.
Det var fantastiskt!
...att jag sen blev väldigt fäst vid trollet, även utanför spelet, kan ses som ett problem. Hon var söt!
(det hela slutade tragiskt med att jag var tvungen att överge henne när hon närmade sig vuxen ålder, men jag lyckades i gengäld stoppa änglarna från att slå ihjäl henne
)