Man Mountainman
Storsvagåret
De har dåligt rykte, men det måste ju finnas exempel på att det gjorts bra. Vilka är dessa exempel och vad gör dem bra?
Gillar också Shane Hensley, men här närmar vi oss nog gränsen för vad jag räknar som "skönlitterära vinjetter", dock, alltså speltext av ett slag som hade förekommit oavsett, men som råkar vara skriven ur ingame-perspektiv. Jag tänkte mer på regelrätta små noveller och dylikt.presenterat på samma sätt som i Chronopia med en berättarröst som faktiskt tillhör världen.
Helt OK även i Cults of Terror.Cults of Prax.
Sverige vill försvara sig, kan försvara sig och skall försvara sig! Motstånd ska ständigt göras och i alla lägen. Det är på Dig det beror – Din insats, Din beslutsamhet, Din vilja att överleva. Vi ger aldrig upp! Varje meddelande om att motståndet ska uppges är falskt!
– Ur broschyren Om kriget kommer, 1961 års utgåva.
Jag har aldrig riktigt förstått varför de har dåligt rykte. Själv tycker jag att sådana saker kan vara rätt kul. Bryter upp regelläsandet lite och ger en inblick i hur folk i världen tänker.De har dåligt rykte, men det måste ju finnas exempel på att det gjorts bra. Vilka är dessa exempel och vad gör dem bra?