På något vänster har jag fått för mig att dom flesta rollspelare bor i skövde. Jag vet att skövde är en stad totalt bebodd av rollspelare, något av en rollspelarna Hogsmead(från harry potter). Detta måste vara rollspelsrebellernas gömda tillhåll, där dom, ledd av en stark hand, bekämpar Piff och Puff med resten. I denna stad är helt säkert rollspels mer tillgängliga än kokböcker, och inte minst fiskeböcker. Är detta en stad där TCs säljer mer än hypade innekläder, och där man snackar rollspel på baren, istället för skoterhistorier? Må detta vara en mecka, dit alla rollspelare inom den slutna kretsen vallfärdar minst 1 gång i livet? Hålls det stora rollspelsmöten under pingsthelgen, där alla, gamla som små, spelar sida vid sida. Är detta en stad där Draker och Demoner anhängare, och Eon anhängare, inte hamnar i luven på varandra? Kanske kan de kobolder, som så grovt ångrar sina synder få resa hit, och bikta sig under dom 12 okända gurusarna? Möjligen om man är ute och går på gatorna i skövde, är det större chans att få frågan: "Vet du vars närmaste tradition är?" än "Where can I find Jukkasjärvi ishotell?". På sommaren arrangeras här stora bussar som ska frakta dom som är pakten trogna till Visby, så dom kan bekanta sig med likasinnade, trots att ingen förstog ett dugg av vad dom från Visby sade.
/peter
/peter