Jag skulle väl säga:
1: En lömsk neromenz. Han intrigerar för närvarande upp sig inom en Thakalatribunal; men är fortfarande ung och idealistisk.
2. En förnäm ung dam från Momolan eller Forion; snarare det senare kanske, hon ser inte särskilt zhanisk ut. Men jo, hon skulle också mycket väl kunna tillhöra de sedan länge utdöda aborierna, som fordom härskade oinskränkt i Ziu och Akpilos.
3. En intrigant dam från Lalasta, som inte är så underdånig som hon verkar - hon har i själva verket lindat hela släkter runt lillfingret och utnyttjar folk hänsynslöst. Hon hade kunnat vara zhan också; men då borde håret vara tunnare och rakare.
4. Den här är jätteknepig. Jag och Pendragon kunde inte komma överens tidigare. Han är för 'arisk' för att vara zhan, men för 'skum' för att vara vanar (mannen på bilden är Ainu i verkligheten). Jag röstar därför på taup, kanske en vis ålderman av det taupiska Amdo-folket i Västlanden, som sitter på en bänk och kläcker ur sig ödesmättade floskler i tid och otid.
5. Det här är en kamoriansk fiskargubbe som har trollblod i ådrorna; och tillochmed är utstött av sina egna. Han finner sig ofta i Gränslandet, där han utkämpar Den gamle och havet-liknande bataljer med vidunder ur havsdjupen som han fått på kroken.
6. En fager conrisk eller colonisk ungmö, som precis blivit olyckligt bortgift med en senildement gammal baron, och sakta men säkert håller på att utvecklas från hjärtegod och naiv till en samvetslös, bortskämd bitch. Hon hade också kunnat vara veddo, dock; huvudformen och hårfärgen är helt rätt.
7. Det här är en ondskefull och dekadent hoveunuck i Mûhad eller Menon-Aun. Han har absolut inga spärrar, och skyr inga medel i sin maktsträvan. (Det är roligt att fler än jag tyckt han ser ond ut, givet att bilden föreställer en laotisk krigsförbrytare).
8. En liten raunländsk flicka. Hon gillar hästar, snö, och dockor, och ser fram emot att bli stor och dra sitt strå till stacken när raunlänningarna nästa gång faller över de mjuka länderna som en obarmhärtig flodvåg och ödelägger allt i sin väg. Hon kommer då blir rusig av stolthet och lycka.
- Ymir, mina åtta cent