Nekromanti Skadegenerator/Automatiska skador/Eon III 1.0

Obbedemus

Veteran
Idag. Idag blev den klar (igen)! Hoppas detta är sista gången. Nu kan jag nämligen inte komma på fler saker som man kan ha (utan att det blir för krångligt och man tar boken istället). Hoppas den kommer till mycket nöje! (Har försökt att göra allas önskan hörd) Det tog tyvärr lite tid från förra versionen, men hade en "mental breakdown" i fredags, så jag gjorde inte så mycket i helgen...

Finesser:
* Räkna automatisk ut skadan.
* Visa skadekolumner.
* Räkna automatisk ut skada efter vila.
* Modifiera den så att den passar ditt behov och speltyp.
* Slumpa fram skada.
* Med mera.

I vår kommer jag läsa B-kursen i programmering och då ska jag försöka förbättra den lite (t.ex. kunna spara värden, etc.) Håll till godo så länge!

TACK FÖR ATT RESPONS PÅ TIDIGARE VERSIONER!

(Ursäkta det blev så många trådar o.s.v.)

/Mvh Oscar

Regmolar

Swashbuckler
Jag kan bara säga såhär: vet man hur man ska trycka kan jag för tillfället inte längre hitta några fel i programmet annat än att den inte räknar ut blodförlust åt mig :gremwink:

Bra jobbat, hoppas läraren tycker detsamma :gremsmile:

Obbedemus

Veteran
Har övervägt att den ska räkna ut blodförlust. Dock så måste man mata in rundor och så, så det drar ner tempot lite. Funderade däremot på att göra den runda baserad där första frågan är "Träff?" och om den inte är det ökar den bara blodförlust. Blir det för krångligt? Om det redan är för krångligt finns det en tidigare version.

/Mvh Oscar.

Regmolar

Swashbuckler
Det är nog lugnt, speciellt med tanke på att jag innan första versionen (har jag för mig) påpekade att skademinne kanske var lite att ta i såhär i början :gremwink:

Obbedemus

Veteran
Hm, aja. Det löser sig väl.
Blev dock inte så uppmärksammat som jag hade trott (efter den första tråden). :gremfrown: Aja, shit happends. Är väl inte så stor efterfrågan.
Nån som vet hur sådan här pryl funkar på palms (handdatorer)? Skulle vara trevligt om det gjorde.

Tack och hej...