Jarl
Hero
- Joined
- 17 Sep 2003
- Messages
- 1,790
Re: Skadesystem no.3
Ja det kanske blev lite rörigt, men jag bara slängde ihop något för att kunna förklara enklare. Man skulle ju kunna ta bort ringarna längst till höger, det är ju dubbel bokföring egentligen. Men sen är det ju bara en rad med rutor och 2 värden (ett fast och ett slags slag) som man behöver ha koll på under strid, det är ju ingenting.
Rustningar skriver man inte upp alls just nu Nä, men som jag skrev har skydd inte implementerats ännu, så det får vänta på sig.
Angående värden. Nu tänkte jag mest presentera systemet, exakta värden måste ju speltestas balanseras. Men bonus till de två slagen sträcker sig från -2 till +2, för de kommer från "grundegenskaper". Exakt hur smärttröskeln ska räknas fram får man klura på, men den bör väl hamna runt en 4-5 sådär. Man får se vad som funkar helt enkelt.
Ja det kanske blev lite rörigt, men jag bara slängde ihop något för att kunna förklara enklare. Man skulle ju kunna ta bort ringarna längst till höger, det är ju dubbel bokföring egentligen. Men sen är det ju bara en rad med rutor och 2 värden (ett fast och ett slags slag) som man behöver ha koll på under strid, det är ju ingenting.
Rustningar skriver man inte upp alls just nu Nä, men som jag skrev har skydd inte implementerats ännu, så det får vänta på sig.
Angående värden. Nu tänkte jag mest presentera systemet, exakta värden måste ju speltestas balanseras. Men bonus till de två slagen sträcker sig från -2 till +2, för de kommer från "grundegenskaper". Exakt hur smärttröskeln ska räknas fram får man klura på, men den bör väl hamna runt en 4-5 sådär. Man får se vad som funkar helt enkelt.