Nekromanti Skadesystem

Rickard

Urverk speldesign
Bobby Magikern said:
Många som blivit allvarligt skadade under strider har inte märkt detta förrän saker lugnat sig.
Vad då "många"? 80% av alla skadade. 10 000 senaste året? "En del" skulle jag nog snarare säga. Visst har jag hört om historier om folk som gått med brutna ben men jag har också hört om folk vars ben har blivit helt bortdomnat och funktionsoduglit (mitt eget, när jag fick det avsparkat).

Nåja, det jag reagerade på främst var att det var jobbigt rent bokföringsmässigt till allt snarare än bara till minus under själva striden, inte huruvida skador ska ge minus under eller efter striden. Det där är bara uppskattningar av folk som vill skapa regler.

/Han som visserligen inte känner att han fått svar på det han påpekade, men drar sig ur tråden

Spitfire

Swordsman
Även om mitt tidigare inlägg tycktes irriterat så respekterar jag fortfarande alla deltagare både i den här tråden för att inte tala om forumet.
Därför tycker jag inte att du ska känna dig tvingad att lämna diskussionen.

Jag trodde nämligen att jag hade svarat på din fråga.

Nej, det är kanske inte mer krångligt att hålla reda på avdrag om man gör som du föreslår.
Vad det däremot tar är tid. Ju mer moddar plus och minus, hålla reda på blödning och avdrag, desto längre känns det att en strid tar av spelkvällen.
Igår tog det hela spelkvällen att ta hand om två efterföljande strider när gruppen gick in i en banditgrotta. Detta var Artesia, men jag tror att detta hade kunnat ske på halva tiden i D&D exempelvis.

...I Pendragon hade man kunnat beställa pizza i början av striden och varit färdiga i god tid till att det ringer på dörren.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
...beroende på vilekt system som används. I mitt System 9 är det inte med nödvändighet på det viset.