Jag tycker det är realistiskt i vissa modeller. T.ex. om jag brutit benet så får jag ju massor minus på att hoppa så klart men om jag då slår mig på handen så lär jag ju inte få ÄNNU svårare att hoppa... Är det så du menar?Tony.M.Meijer said:In principa, ja.Recca said:Menar du att det skulle funka så här: om en person tagit 10 i skada och nån gör 8 i skada på den personen så gör det inget i skada alls. Man måste göra minst 11 i skada för att det ska räknas?Tony.M.Meijer said:Men, här kommer kickern, vapen gör en minimi-nivå skada (oftast sår eller livsfara) och gör man mer skada än nivåerna för exempelvis sår så börjar man på nästa nivå (dock inte kumulativt, för att få 3 nivåer livsfarlig skada på ett sår slag när man redan har 2 nivåer livsfarlig skada, så måste man komma över alla nivåer för sår och tre nivåer in på livsfarlig skada).
Men då tycker jag att det kan vara kroppsdelsstyrt istället på nåt vis, fast det gör ju systemet mer krångligt direkt.