Nekromanti Skapa en gemensam värld

Odria

Veteran
Hej, jag har satt upp en wiki - med tanken på att skapa en fantasyvärld med stort djup. En stor resurskälla för de som vill till rollspel eller liknande. Samtidigt som det är där bara för att det är kul att skriva.
Kom med in och skriv. Alla kan skriva - man behöver inte registrera sig.
http://odria.wikispaces.com

Odria

Veteran
Har lite problem med wikit (gratiswiki).
Det går nu under en månad att starta nya sidor som icke signed in users.
Så passa på och testa för fullt nu.
Senare kommer folk vara tvungen att regga sig för att skapa nya sidor.
Känner någon till ett bättre gratis-wiki så säg till

Unfair

Hero
Jag känner tyvär inte till något om några gratig wikis alls men vill däremot berömma dig för idèn och hoppas värkligen att wikin ska gå med framgång och att du ska ha energin att arbeta med den tillsammans med resten av världen.
Lycka till.

Surukai

Warrior
MediaWiki.org är samma wikisystem som Wikipedia använder och den är gratis att köra även den. Nackdelen är väl att MedaWiki är ganska mycket att sätta sig in i så fort man vill börja ändra på utseendet och sånt. Fördelen är väl att man genom Wikipedia lärt sig ganska mycket om syntaxen samt att den har bra stöd för bilder och sånt.

Krank brukar förespråka Dokuwiki som är databaslöst och fungerar utmärkt i miljöer där det sällan är flera som redigerar samtidigt. Vad jag förstått av krank är det även lättare att ändra utseendet.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Surukai said:
Krank brukar förespråka Dokuwiki som är databaslöst och fungerar utmärkt i miljöer där det sällan är flera som redigerar samtidigt. Vad jag förstått av krank är det även lättare att ändra utseendet.
Japp. Och enligt mig är det dessutom snabbare för mindre sidor (MediaWiki är ungefär lika segt oavsett om du har en eller 300 besökare samtidigt, DokuWiki är mycket snabbare vid 1 men mycket långsammare vid 300) och så kan man få tips och hjälp från mig om man orkar grotta ner sig i riktigt avancerade grejer som att skriva exportplugins...

Största nackdelen med dokuwiki i mina ögon är att varje sida bara kan tillhöra en namnrymd, men det är ofta ett ganska litet problem.

EDIT: Ska för övrigt nämnas att både jag och Suru snackar system man installerar på en egen server, inte wikis som ligger hos nån annan.

Odria

Veteran
Tja jag kämpar på.. Ännu lite ensam.
Men vafan... Lite google-reklam får vi väl stå ut med