Nekromanti Skapa en grupp rollpersoner

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Det här är en illustration över personligheterna i en grupp rollpersoner. Du väljer spel/genre/värld etc själv. Beskriv rollpersonerna!


 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
1 2
3 4
5

1: En Half Elf Wizard som har specialiserat sig på nekromanti. Hävdar bestämt sin neutralitet när han hamnar i bråk med 3 om huruvida det är moraliskt korrekt att animera döda orcher och använda deras skelett som fotsoldater. Är extremt lättstött och aggressiv men spottar och fräser mer än att faktiskt göra något åt det. Lawful Neutral enligt rollformuläret, spelas mest som Chaotic Neutral dock. Målet med att vara med i gruppen är för egen personlig vinning.

2: Elf Druid med fabless för björnar. Extremt True Neutral. Ser på 1 som en nödvändig ondska som gruppen behöver för att kunna stå ut med 3. Planterar ett träd per levande varelse gruppen har ihjäl. Väldigt oklart med varför druiden är med i gruppen.

3: Lawful Stupid Paladin. Hon vill så himla väl, men allt blir bara en klyscha. Dessutom är hon rätt korkad och den betydligt listigare 1 har upptäckt att om man säger saker som låter smart och korrekt väldigt snabbt så brukar 3 ge med sig till slut. Får egentligen bara vara med i gruppen för att Plate+Healing är en kombo som man inte kan få för mycket av. Är själv med för att hon tror att gruppen faktiskt vill rädda världen.

4: Human Cleric of Chaotic Good Stridsgud. Vill spöa onda saker för sin guds räkning. Har efter långa diskussioner med diverse högre uppsatta inom sin kyrka kommit fram att även om odöda oftast är onda så står det inte riktigt skrivet någonstans att man inte får sammarbeta med odöda som skapats av dräpta onda varelser av en nekromantiker som inte är ond. Hoppas nu innerligt att det här stämmer och att sammarbetet med 1 inte kommer leda till en gudomlig utfrysning. Är med i gruppen för att än så länge har man spöat många onda varelser och till och med räddat en liten by. Skrattar alltid åt 3s skämt för att 3 inte ska känna sig utfryst. Drömmer våta drömmar om 2 men inser att ett förhållande aldrig skulle funka.

5: Halfling Thief/assassin, Neutral Evil. Har en magisk amulett som gömmer sitt onda sinne. Kaxig och uppstudsig. Planerade först att mörda 3 och 4 i sömnen och lägga skulden på en egen fiende och då övertala 1 och 2 till att arbeta för honom. Sen kontaktades han av en Daemon från Hades och fick höra att han kunde bli rikligt belönad om en Djävul som försökte få inflytande över den Prime Material Plane han lever på stoppades. Djävulen visade sig också ligga bakom den komplott som gruppen just nu försöker stoppa. Mordplanerna är därför on hold tills vidare.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
som chrull,
1 (lama) 2 (oxe)
3 (får) 4 (get)
5 (tupp)

1 Lord Devan Colbyr - lawful evil tiefling warrior-cleric, till Morker. Övertygad om att han är en paladin och därför lawful good, stolt över att ha överkommit sin tieflingbakgrund. Dryg typ, med en tendens att vara arrogant mot personer som han ser som mindervärdiga. Med i gruppen eftersom han ser dess medlemmar som vägen till erövring av världen. Omfattar samtliga byroniska troper, inklusive svarta polisonger, och tendens till dålig poesi.
2 Sir Maurice Nicolt, furste av Bosauer- chaotic evil warrior-rouge human, som ser ut och beter sig som bokens Conan (dvs är lömsk och bär fullplåt och sabel). Med i gänget eftersom han har stulit sin nuvarande identitet efter att ha mördat och ätit den tidigare titelinnehavarens själ, och därför behöver hålla sig långt ifrån sitt rike, till dess det är rimligt att den tidigare innehavaren kan ha byggt upp hans egen muskelmassa, och förlorat alla former av förfining. Hur lång tid detta beräknas ta är osäkert. Tenderar att sätta gruppen i fara på grund av kleptomani och oförmåga att låta auktoriteter komma undan med saker som möjligen, kanske, skulle kunna stöta en småfurste (han har nämligen ingen aning om vad som skulle stöta en småfurste, och känner att han måste spela sin roll perfekt för att kunna återta tronen).
3 Albus Corteney - kvinna som låtsas vara man; dvärg (halvmänniska). NE. Rouge-cleric. Sneaksy swashbuckler spelad till hjaltet, inklusive lösmustasch, ett låtsat aktivt kärleksliv, och en tendens att förudmjuka färdkamrateran. Gruppens penningpåse, som äger de andras lojalitet. Med i gruppen för att störta den feodala ordning som inte låter henne ärva pappa istället för hennes oduglige och CE bror. Detta är kampanjmålet. Officiellt med i gruppen eftersom äventyr och sköna damer inte finns i tillräcklig mängd bland dvärgarna.
4 Ashanti - slavinna till Albus. LE drow. Högnivå oracle mot Juju/Chtulhuida monster, och ägare till diverse mystiska föremål. Spelas av den tysta i gruppen. Högst attribut av alla och tenderar att använda dem för att försöka förföra Albus, med makt eller våld såväl som med charm. Hon vet nämligen exakt vad Albus är, och tänker förstöra livet för sin ägare, genom att avslöja henne inför den patriarkala ytvärlden. I gruppen för att dra dem ned i Underdark, och där offra dem när de är tillräckligt hög level. Bytt tre nivåer högre än resten av gruppen mot total frånvaro av social position, mycket för att göra resten av gruppen störd.
5 Aslan, Chevalier Coq Rouge, rödhårig riddare/bard, LG, med mycket hög Int, Cha, Str och Con, och mycket, mycket låg wisdom. Funderar på att ta en nivå i gunslinger, eftersom det vore tufft. Riddarromantiken inkarnerad, och spelar samma spel som Albus Corteney, utan att veta om detta. Sexistisk, klassföraktande och överkompenserande. Tror på fullt allvar att hela gruppen är lawful good, och är officiellt med därför att han måste befria och omvända Ashanti. Inofficiellt är Aslan med därför att hon är en adrenalin junkie, och vill se världen.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Bilden är inte en konceptbild över personlighetstyper, utan den faktiska äventyrargruppen. De är alla fem upphöjda av Luna.

De fem är, uppifrån vänster
1. Amal Kun, 2. Jakakhan
3. Svart ullig jade, 4. Meharu
5. Fyra vindar

Amal Kun: 1000 år gammal lärd man och magiker. Han blev upphöjd av månen då han vägrade ge upp forskning inom förbjudna ämnen. Han kommer från en kultur där även den fattigaste ändrar på sina kläder mellan dag och kväll, om så bara genom att rulla upp ärmarna. Så han är noga med att färgmatcha sin garderob. Något som Jakakhan, i all vänlighet, pikar honom mycket för. Amal Kun är dock bra på att pika tillbaka med att Jakakhan är en okunnig barbar.


Jakakhan: Gruppens ledare. Tålmodig, och är gruppen trygga center och pelare. Dock händer det att han når bristningsgränsen och hamnar i bärsärkarraseri. Han kommer från en barbarstam, och har en pragmatisk syn på allt. Kläder och föremål skall vara slittåliga och funktionella, medan man skulle kunna kalla honom för estetikblind.


Svart ullig jade: Hon var yrkesmilitär innan hon upphöjdes av månen. Gruppens strateg och vapenexpert. Upphöjdes på grund av hennes beslutsamhet att utveckla nya strategier för att vinna, istället för att följa traditioner. Hade hon inte upphöjts och blivit jagad som en befläckad hade hon istället blivit utsparkad från armén.


Meharu: Växte upp som spårare och jägare i den sydvästra bergen. Redan innan hon upphöjdes av månen var hon känd för att kunna hitta ätbar mat överallt, och kallades för geten. Att hon insåg att religiöst förbjudna växter var ätbara, bara man tillredde dem rätt, skapade många konflikter. De religiösa ansåg att de hade rätt i sina anklagelser om kätteri då hon upphöjdes och hon kunde stämplas som befläckad.


Fyra vindar: Även om man hatar begreppet "hen", kommer man troligtvis snart ändå använda det när man talar om Fyra vindar. Ingen av de andra i gruppen vet om Fyra vindar föddes som man eller kvinna, och då det gått 150 år sedan Fyra vindar upphöjdes finns det troligtvis inte någon kvar i livet som längre vet. Fyra vindar brukar välja kläder först, och sedan väljer könstillhörighet för dagen; dock inte alltid matchat efter gängse traditioner. De flesta gissar att den späda kroppsformen antagligen är den riktiga, eftersom Fyra vindar bar tar skepnader från personer besegrade i "ärlig strid". Men som Amal Kun påpekar, att någon är späd behöver inte betyda att de är ofarliga i strid. Jakakhan brukar säga att Fyra vindar måste ha fötts som kvinna, då Fyra vindar har väldigt stor uppsättning kläder. Men det är mest för att indirekt reta Amal Kun.

Fyra vindar var skådespelare (skådespelerska?) innan, och alla de skepnader Fyra vindar har lagt på sig ger en otrolig förmåga att smälta in vid behov.
 
Top