Nekromanti Skapa fysiska exemplar av pdf-rollspelsböcker?

Harry S

Swordsman
Hur gör man för att skriva ut pdf-rollspelsböcker på mellan 150-200 sidor (US letter) så att de blir trevliga böcker att för spelledare och spelare att ha vid spelbordet?

De böcker jag ska skriva ut finns inte att köpa som fysiska böcker. Jag tänker mig ett pris på under 500 kr/bok.

Jag vill inte ha 150-200 hålade sidor i en vanlig pärm.

Staffan

Myrmidon
Ta dem till en copyshop och skriv ut dem där och få dem inbundna på lämpligt sätt. Alternativt, skriv ut själv och låt copyshopen sköta inbindningen.

Harry S

Swordsman
Staffan;n135624 said:
Ta dem till en copyshop och skriv ut dem där och få dem inbundna på lämpligt sätt. Alternativt, skriv ut själv och låt copyshopen sköta inbindningen.
Copyshop? Kopieringsbutik? Kan du rekommendera några sådana butiker?

Vilka inbindningar brukar de ha?

Staffan

Myrmidon
Harry S;n135627 said:
Copyshop? Kopieringsbutik? Kan du rekommendera några sådana butiker?

Vilka inbindningar brukar de ha?
Det var ett tag sedan jag senast ordnade en inbindning, men om det finns en högskola i närheten har de ofta någon minitryckeriverksamhet. Annars går de väl att hitta via Gula Sidorna eller motsvarande.

Det finns en relativt stor kedja som heter Just Nu, men jag vet inte hur de ligger till prismässigt och så.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag skrev ut LotFP, S&W WB och LabLord för några år sedan. På vanlig kontorsskrivare. Sen gick jag till universitetsbiblioteket här i Umeå och använde deras limbindningsmaskin. Betalade 10 kr för en limrygg och 4 kr för två OH-papper att han som fram- och baksida. Blev skitbra.

Harry S

Swordsman
Björn Wärmedal;n135641 said:
Jag skrev ut LotFP, S&W WB och LabLord för några år sedan. På vanlig kontorsskrivare. Sen gick jag till universitetsbiblioteket här i Umeå och använde deras limbindningsmaskin. Betalade 10 kr för en limrygg och 4 kr för två OH-papper att han som fram- och baksida. Blev skitbra.
Får vem som helst använda universitetets limbindningsmaskin eller måste man ha en koppling till universitetet?

Arfert

Facit
När jag testspelade nya Rolemaster häromåret skrev jag ut reglerna på Vulkan, mjukpärm.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Harry S;n135709 said:
Får vem som helst använda universitetets limbindningsmaskin eller måste man ha en koppling till universitetet?
Normalt sett vem som helst.

Harry S

Swordsman
Arfert;n135713 said:
När jag testspelade nya Rolemaster häromåret skrev jag ut reglerna på Vulkan, mjukpärm.
Varför använde du just Vulkan?

P@n

Veteran
Björn Wärmedal;n135641 said:
Låter skit bra. Hur är den långvariga kvaliten?

charl

Veteran
Om PDF:en är från drivethru har de en print-on-demand-tjänst du kanske kan använda dig av. Vet inte om den finns för alla produkter, och priset kan variera en hel del beroende på bindning och färgåtergivning osv.