Roligt roligt med artefakter!
Effekten du behöver finns inte men det finns alltid sätt att komma runt sådana problem. Du kan antingen göra som Belkor sa och hitta på en egen effekt, personligen tycker jag att hitta på effekter känns som att fuska. Det är roligare att använda det material och regler som finns.
Några sätt att komma runt problemet:
Lägg en farlig besvärjelse på ringen som hotar användaren till att inte ta av sig den. t.ex. Installera ett stasisfält (den kan hålla en engångsförtrollning) och en aktivator som slår på när man försöker ta av sig ringen. Lägg in en simpel men stark besvärjelse, exempelvis [Alstra Nekrotropi OB8T6, väva effekten döda OB8T6] . Om personen nu försöker ta av sig ringen kommer den omedelbart att kasta besvärjelsen och personen måste slå ett OB7T6 dödsslag för att överleva, bäst av allt är att effekten döda har räckvidd: Personlig.
Ett annat och lite mera milt alternativ är att installera ett aggregat med en mängde ataxatropiska filament på lager och lägga in effekten teleportera (1). Med lite fantasi och SL hjälp kan man säga att varje gång man försöker ta av sig ringen teleporterar den sig till ett annat finger. Nu är det dock så att egentligen, regelmässigt så är det personen och inte objektet som teleporteras men som sagt med lite fantasi.
Ett ännu mera fantasifullt alternativ är att lägga någon slags häx över ringen. Jag kan tänka mig två typer, du skulle kunna lägga in effekten tidflykt (gör att han existerar i halva den normala farten vid magnitud 1) Tillsammans med effekten provisorisera. Effekten blir den att när han tar av sig ringen saktas han ner... För alltid, så vitt inte han eller någon annan tar på honom ringen igen då den avbryter förtrollningen. Jag vet att man inte kan få ett föremål att avbryta en provisorisk effekt (pga. frivilja och sånt) men du kan alltid lägga in en annan effekt som också har varaktigheten provisorisk som effekten Skrift och skriva något fint på ringen.